söndag 7 april 2013

Attans vad jag är dålig på att uppdatera!
Det har hänt lite sen sist, jag slutade jobba den 14 februari. Jag tog mig ledigt den 15/2 för att umgås med min mamma som fyllde år. Sen hade jag planerat att ha semester till den 27/2 då bebisen i magen var beräknad. Jag skulle städa, fixa och dona i huset och Andreas skulle renovera klart ovanvåningen. Men skjii fick vi, klockan 03.00 den 16/2 gick vattnet och vi ringde in till Ystads KK och pratade, vi fick en tid för kontroll halv elva. Så jag gick och lade mig igen, men värkarna hade kommit igång och jag klarade inte av att bara ligga där och vänta. Andreas ringde in igen och de sa att ät något och sen kom in. Det gjorde vi och vi var inne i Ystad klockan åtta. Vi fick ett rum och jag kopplades upp. 16.15 var jag fullt öppen och snart var bebis ute. 16.43 anlände vår son som fick namnet Arvid som var 51cm lång och vägde 3235g.
Vid åtta tiden fick vi ett familjerum och vi stannade till måndagen. Det kändes overkligt att ha en liten bebis som var min/vår, men så härligt.
Andreas var hemma hos oss de första tio dagarna.
Nu är ovanvåningen klar, dock finns det lite finlir som ska göras men annars så är det klart. Arvid har hunnit bli sju veckor gammal och utvecklas för varje dag som går.


 Arvid 1 månad 


Här hemma fortsätter vi att fixa och dona. Vi har målat två av tre rum i källare. Det ena rummet är Andreas kontor och det andra är mitt hobby/syrum. Det tredje rummet är tvättrummet som ska målas och fixas med ho och arbetsyta. Sedan finns det också ett badrum därnere men det får vänta. 
Sen är det nedanvåningen som ska fixas, där finns ett stort rum som idag är teverum och vi har ett matbord där, ett badrum och kök. Tanken är att göra badrummet och köket större. En vägg mellan kök och vardagsrum ska öppnas upp. Men det blir ett senare projekt. Det närmsta tiden har vi att göra, det blir möhippor, svensexor, bröllop x2 och dop. 
Nä, nu ska vi hoppa i säng, god natt!

Inga kommentarer: