söndag 5 september 2010

Söndag och matchdag.
Hur kan en helg gå så fort, ännu en helg som är har fullplanerad men inte lika planerad som förra. Helgen började med att ha en tvättdag på fredagen. Jag och Zelma tog en lång promenad i A-town, sen var jag en runda på kyrkogården och gjorde de fint hos farmor & farfar. På kvällen bar det av till Ymorvallen där vi egentligen skulle spelat match, men efter motståndarna gav oss vinsten genom w. o. så blev det en lagfest. En lagfest som var väldig trevlig, vi åt Taco, sedan fick vi glass och chokladsås. Efter det var det dags för lekar och sedan var det dans och stoj resten av kvällen. Tack lagkamrater för en trevlig kväll, jag vet att alla är nyfikna på fotona som jag tog under kvällen och jag lovar er att jag kommer att lägga upp dom, men tyvärr inte just nu. Kanske efter matchen.
Vid halv tolv var det dags för mig och åka hem, rätt så lagom faktiskt att åka då. Jag skulle upp tidigt dagen efter. För vid halv sju gick man upp, hjärtat tog Zelma ut på kisserunda, jag försökte få med allt som skulle med mig till jobb och allt som Zelma skulle ha med till mormor och morfar. Jag lämnade henne och körde vidare till jobb. Det var inte så mycket att göra denna dag och jag bestämde mig för att åka och se efter Zelma mellan öppentiderna (då efter jag hade gjort det jag skulle göra efter utcheckning). Chefen ringde och sa att det var gäster som ville checka in redan vid tolv så jag körde tillbaka till jobb och checka in dom och sedan blev jag kvar där. Jag åt lunch och öppnade incheckningen redan kl. två.
Klockan sex sätngde jag och körde mot Beddinge för att hämta Zelma, efter det körde jag hem. Gjorde mig i ordning och väntade på att hjärtat skulle komma hem. Han kom hem, gjorde sig iordning och vi körde till Sussie och årets kräftskiva. Där blev det riktigt påhittinga lekar, första utmaningen var att vi i laget skulle göra en lagflagga, sedan blev det stafetter och strutleken. God mat och dricka blev det och priser delades ut till vinnarna! Mitt lag vann! Jag fick en väckarklocka :)
Vid halv tolv tiden körde vi hem, mötte en glad och nyvaken Zelma, gick en runda med henne och sedan blev det sängen. Vaknade vid halv nio och då blev det morgonrundan med vovven, den tog hjärtat och jag hade hand om ugnsbakade bullar. Åt frukost och sedan körde hjärtat iväg till traktorpullingen. Jag gick ut i trädgården och gjorde lite rensning i häcken och sedan blev det en promenad. Nu sitter jag här och lyssnar på när Zelma pratar, ska gå en runda med henne och sedan ska jag göra mig i ordning för match. Idag är det hemma match på Ymorvallen 16.00 mot Barrikaden! Jag är en ladda mittback och hoppas innerligt att resterande laget också är lika laddade som mig.
Nä, nu ska jag ta med hunden ut och gå en runda i Simlinge.

Inga kommentarer: