söndag 14 augusti 2011

Då börjar allvaret snart, även om man har jobbat en vecka redan. Förra veckan var lugn med lite barn. På tisdag kommer de flesta barnen tillbaka och inskolningen börjar.

Vecka 30 och 31 hade jag semester och under några dagar visade kreativiteten sig då jag gjöt i betong och fixade lite med mina blommor. På fredagen första veckan körde jag och mamma på en Österlen-runda. Vi var på en loppis, långt ute i ingenstans men vi följde de oranga elefanterna och tillsist kom vi till en liten gård. Där fann jag ett trä-tråg som fick följa med mig hem, sedan fortsatte vi och stannade till vid en annan loppis men där var inget roligt. Nästa stopp var Hylkegården och sedan körde vi en runda inom Simrishamn. Vi bestämde oss att äta lunch där, men efter ha letade efter en parkering en stund körde vi vidare och stannade på Ingelsta Kalkon och åt lunch.
Efter lunchen körde vi till en blomsteraffär och där köpte jag äntligen en afrikansk lilja. Sen var vi en runda på Bo Olsson innan vi körde hemåt.

Veckan därefter tog jag och hjärtat husvagnen upp till Småland. Vi hade riktigt mysigt och fint väder. Under veckan var vi ute på några utflykter, vi var en runda i Ronneby och en dag körde vi till Öland. När vi va på Öland var vi på Störlinge Lantbruk- och motormuseum, Borgholms slott samt paradisverkstaden vid Färjestaden.


Nu väntar en höst med mycket jobb och roliga tillställningar.

2 kommentarer:

Louise sa...

trillar nog ner i brevlådan snart, ärdu medlem på IKEA, typ har family kort? får nog den lite tidigare då =)

millandante sa...

Underbart när man haft en fin sommar och känner sig laddad för hösten!:)

Kram:)