söndag 21 augusti 2011

Min helg! Jag började min helg klockan 14.00 då jag slutade på jobb, jag körde inom päronen för att hämta lite kläder sedan begav jag mig hemåt. Vid halv fyra tiden kom min fikagäst Lotta och vi satt en stund och snackade. Sen var det snabba ryck eftersom jag var bortbjuden till en kollega på middag.

En trevlig fredagskväll med kollegor hade jag och när jag kom hem vid elva tiden tog jag på mig förklädet och bakade en hallonpannacottapaj som skulle vara med på tävlingen "bästa pajen" på Anderslövs marknad. Vid tolv hoppade jag i säng och somnade som en stock.

Lördagen spenderade jag i Anderslöv, jag lämnade in pajen och var med under smakrond nummer ett där jag gick vidare i finalen tillsammans med fyra andra pajen ( det var 25 stycken som deltog tror jag). Finalen skulle hållas klockan 16.

Tog en runda på marknaden och sedan var jag och tittade på när BoIK spelade mot Ystad där matchen blev 2-2.

16.00 var jag tillbaka vid scenen där finalen skulle hållas. Alla jurymedlemmar smakade alla fem pajerna och betygatte dom från 1 till 5. Efter en spännande slutspurt så ropade de upp mitt namn, jag hade VUNNIT! Jag blev intervjuad av lokaltidningen och om ni vill läsa artikeln så tryck på länken: http://trelleborg.lokaltidningen.se/pajpartaj-i-anderslov-/20110820/artikler/110829994/1388

På kvällen var vi på kräftskiva i Arrie som var väldigt trevlig.

Idag var det dags för hemmamatch mot Skabersjö och vi spelade riktigt bra stundtals och slutsignalen kom hade vi vunnit med 5-1. En riktigt toppen helg för mig har det varit :) Efter matchen har jag varit lite kreativ och nu sitter jag och är rätt så trött i kroppen. Ikväll blir det förhoppningsvis en runda med motorcykeln i det fina vädret och i morgon väntar en ny veckan med jobb, träning och planering.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: