söndag 1 januari 2012

2012-01-01

Nu har ett nytt år anlänt, ett orört år med nya utmanningar och möjligheter.


En liten resume utav året som har gått, 2011 var året som jag tog examen från Malmö högskola, nu var jag utbildad förskol-och grundskollärare. Började jobba i Svedala som förskollärare, trivs som fisken i vattnet. Hade min första riktiga semester, var uppe i Borensberg och gick på bröllop samt var på Gunnarsö. Jag och hjärtat var med husvagnen i Småland, hade en lugn och mysig semestervecka tillsammans. Jag, A och S hade vår 25 års fest en afton i september, en lyckad kväll som spederades med de bästa. Månaderna kom och gick så snabbt och helt plötsligt hade december kommit, en månad som var full med kvällsaktivteter på jobb. Julpyssel, julfest och lucia. Lillejulafton kom, kinamat på Spelmansgränd (tradition sedan 20 år tillbaka), lillejulafton gick över till julafton. Dagen började i kyrkan, sedan spenderades dagen och kvällen på Höjalund tillsammans med familjen.

28 december, dagen då jag fyllde 25 och i går var det nyårsafton som skålades in på Hultsvad tillsammans med goa vänner.

I dag är början på ett helt nytt år, vad kommer detta år att innehålla? Det som vi vet i dag är att jag och hjärtat ska spendera en lång weekend i Paris, en födelsedagspresent som jag fick utav hjärtat mitt.

Gott nytt år på er alla :)






Inga kommentarer: