fredag 6 januari 2012

Sitter och drömmer om ett eget rum, ett rum där jag skulle vilja ha ett eget skrivbord. Vid skrivbordet skulle jag kunna planera, skapa och sy. Jag hade kunnat ta fram saker och när jag va trött på det kunde jag bara gå därifrån och sedan gå dit igen när lusten kom. Att slippa ta undan varje gång man kände för att pyssla lite som jag måste göra i dagens läge.
I rummet skulle det finnas hyllor som visade vad jag hade hemma, lådor med tyg som man kunde ha framme utan ha behöva städa undan hela tiden.
Ett rum där jag kunna sitta i min ensamhet och planera till jobb, där papper och böcker kunde ligga lite huller om buller.

Nog om mitt drömmande, det är långhelg som ligger framför oss som innehåller lite planering inför vårterminen och städa ut julen.

Nu ska jag fixa lite inför aftonen, det blir grill till varmrätt och smulpaj till efterrätt :P

Inga kommentarer: