lördag 20 november 2010

Dagen började med att alarmet tjöt klockan kvart över sex. Min första tanke var: "låt mig snoooza i alla fall en gång" och det gjorde jag. Men efter en halvtimme var jag tvungen att stiga upp ur en varm säng. Kylan från sovrummet slog mitt trötta ansikte och snabbt tog jag mig ur rummet och gick ner till köket. Gjorde en tallrik gröt och kokade kaffe som jag sedan fyllde min take away termos. Borsta tänderna och klappade mina kinder med handflatorna och sade: "nu jävlar är det dags".
Dags?
Jo, i dag var det dags för att spela cup i Malmö. Vårt första möte var mot BK Kick, vi spelade en bra match men dock förlorade vi (säger inga siffror, SORRY!). Väntade i två timmar till nästa match, jag tror att de flesta som befann sig i lokalen undrade nog vad jag och Madde gick på.
Vi stod och sjöng samt larva oss (framtiden komiker), helt plötsligt sjönk ljudnivån i lokalen och jag funderade inte på det. Då började jag sjunga "Man ska ha husvagn" och dom som känner mig så var jag rätt så högljudd, jag kom på det när jag skulle sjunga husvagn då började jag och Madde asgarva. Vi hängde lite i nätet som hänger mellan publiken och planen. Madde sa: " Häng nu inte ut dig" och skrattattacken fortsatte.
Match två var mot LB07 och vi fortsatte att spela och kämpa på det bästa vi kunde, men tyvärr förlorade vi även match två.
Sista matchen började 13.15 och innan uppvärmningen började några från laget att sjunga. Riktigt härligt :)
Match nummer tre vann vi mot FC Rosengård och sedan åkte vi i laget på varsitt håll.
Men jag vill tacka alla spelare och de som kom för att titta på oss. Bra spelat allihopa!

Ha en fortsatt trevlig lördag!

Inga kommentarer: