fredag 19 november 2010

Fredag och jag är hemma denna dag.
Vi har arbetet flitigt på vårt grupparbete och allt är skrivet men nu är det bara att läsa igenom samt fixa det sista den 20 december.
För jag ska inte befinna mig på Malmö Högskola nu på de närmsta fyra veckorna. Det är VFT som gäller då, den sista VFT- perioden för utbildningen.

Tänk, jag Lina Göransson snart 24 år är färdig utbildad förskol-och grundskollärare i januari. Sen ska man börja jobb ett jobb som jag redan har fått. För första gången i mitt liv har jag fast jobb, kommer att ha fasta tider inte arbeta sena kvällar och komma hem på natten. Ha ett måndag till fredag arbete som innebär inga helger. Tänk det är rena lyxen! För dom senaste åtta åren har jag arbetat inom en bransch så är restaurang och hotell som innebär tidiga mornar och sena nätter, måndag till söndags arbete och just i denna stund inser jag att jag kommer att sakna mitt arbete men jag kommer inte att släppa Smyge på ett tag, är det så att dom behöver min hjälp vill jag hemskt gärna hjälpa till om jag kan.

Idag sitter jag då hemma, eftersom jag jobbade igår och kom hem lite över tolv tog jag en sovmorgon och steg upp tjugo i nio. Fixade lite i sovrummet, för att senare bädda med nya lakan (julpåslakan som jag har införskaffat mig), dammsuga m.m. Gick ner och tittade på den sista halvtimmen på vakna med the voice. Sedan började jag mitt skrivande, skrev nästan hela min grovplanering som ska lämnas in på måndag till mentorn. Pratade lite med Sandra och blev så intresserad av det hon skulle göra på sin VFT, så jag hjälpte henne och hitta lite sidor och delade med mig av mina ideer. Efter det fortsatte jag läsa boken som jag ska använda mig av i år 6. Blev helt fast i den! Nu kommer mamma och Zelma och ska snart stigga upp ur sacosäcken och gå ut en runda i det härliga vädret!

Inga kommentarer: