lördag 25 december 2010

Då var det juldan och här sitter jag framför datorn och tv:n där just nu går Julkonsert. Tog en lång sovmorgon denna dag och nu känner jag mig riktigt utvilad. Dagen kommer att bjuda på en runda till mormor och morfar där vi ska äta hälleflundra, fisken som vi skulle äta igår, men orkade inte riktigt med det. Sen i kväll blir det hem till Anna och Eric för lite förfest och sedan går vi vidare till Horizont.
Igår var det som dagt julafton, jag körde till Anderslöv redan vid nio tiden. Familjen åt frukost tillsammans och sedan blev det kyrkan vid tolv tiden. Efter kyrkan gick vi hem igen och då hade vi träffat mormor och morfar också. Väl hemma så fixade vi till julmaten och väntade på min moster. Moster kom och vi började äta, sen blev klockan tre och då är det Kalle Anka och hand vänner. Efter det började vi titta på Kan du vissla Johanna när den var slut vid fem tiden delade vi ut klapparna.
Jag fick en tröja, ett mackejärn, gjutjärnsgryta, presentkort på GinaTricot och PanduroHobby, en söt liten nalle, stereo som ska sitta på väggen och förkläde (så nu behöver jag inte oroa mig för att spilla på hyllan, för det har vi släkten). Vid sex-tiden åkte mormor och morfar hem, medan vi tittade på film och pratade samt äta julgodis. Vi tittade på Karl-Bertil Jonssons jul, Svensson,Svensson och hälsoresan. Sen körde jag hem så jag var hemma vid tolv.
Så var min jul, lugn och mysig.

Nu ska jag försöka göra mig i ordning.

Inga kommentarer: