torsdag 2 december 2010

I dag är det torsdagen den 2 december och jag tycker att tiden går så fort. Detta år snart över och nästa år händer det saker :) Jag är nämligen klar med min skola den 19 januari och dagen efter påbörjar jag min karriär som förskollärare. Under denna månad händer det en del saker, vi har just nu VFT (praktik) för sista gången, Kinamat hemma hos päronen tillsammans med fam. Strand, julafton, min födelsedag och nyår.
Julklapparna är inte klara, det är en del dagar kvar innan det är dags. Men det är svårt att säga att man har tiden till att springa runt i affärer någon av dessa dagar. För VFT:n är nästan hela dagen, kommer hem då är det dags att planera inför nästa dag med lektioner hit och dit, laga mat sedan är klockan alldeles försent för att shoppa julisar. Å nu har julbordssäsongen dragit igång, så denna helgen (fre-sön) och nästa helg (fre-sön) samt fredagen den 17 december ska man jobba. Sen är det snart dags!
Nu ska jag inte sitta här och klaga, men det känns lite stressigt när dagarna bara försvinner.
Nedan kommer jag att visa lite bilder, en bild på mig och någon bild på saker som har kommit till vårt hem.
Min nya frisyr som jag har haft sedani tisdagskväll. Den är kort men jag trivs i den.
Kommer att lägga upp en bättre bild när jag har någon som kan hjälpa mig att fotografera.
(Jag tycker det är svårt att ta en bra bild när man fotograferar själv).

Bokstäverna HOME, kan sättas fast på blockljus som en fin dekoration.
Kommer från Zelected By House (http://www.zbh.se/)


Årets adventljusstake.
Ljusen är köpta på Ikea
Hjärtan med siffror är från Åhlens
Tomtarna är från Sandreva i Anderslöv, köpta förra året.
Mossan kommer från Maxi.
Fatet är från förra året och kommer tyvärr inte ihåg var jag köpte det.

Min nya tomtenisse som kallas för "Tjockis".
Kommer från Zelected By House.







Goder afton!

Inga kommentarer: