onsdag 22 december 2010

Onsdagen den 22 december, två dagar kvar till julafton samt sex dagar till min födelsedag.
Dom senaste dagarna har inte varit som dom skulle ha varit, i fredags va min sista arbetsdag och på lördagen vaknade jag med ont i magen. Under dagen var jag med mina föräldrar i Trellestad där vi köpte de sista klapparna. På kvällen var vi bortbjudna till några vänner, när vi skulle åka därifrån fick jag ännu mer ont i magen. Jag gick och la mig men vaknade av extrema kramper. Andra gången bestämde vi att köra in till Akuten i Malmö, väl där tog dom prover och när läkaren kom in sa han att vi hittar inget eftersom alla tester såg bra ut.
Vi åkte hem och det onda höll i sig, i måndags när jag vakna tänkte jag att nu är det över men nej, på eftermiddagen kom stötten igen och vi åkte in igen nu till Trelleborg. Där sa dom likadant och alla prover såg bra ut.
Pga detta missade jag julfesten på jobb och kunde inte säga god jul till alla mina kära kollegor. Men om dom går in och kollar detta inlägg så skriver jag det här:
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR, ALLA MINA KÄRA KOLLEGOR PÅ SMYGEHUS HAVSBAD!!
Igår och idag har min mage mått hur bra som helst. Igår var mamma och Zelma här och vi bakade pepparkakor och gjorde Mozartkulor. I dag ska jag fortsätta med att baka till julafton, det kommer att vara nya recept och jag hoppas att det bra.
I morgon är det lillejulafton, då är det kinamat på Spelmansgränd som gäller tillsammans med familjen och familjen Strand. Detta är en tradition som har funnits i över tjugo år och fler år kommer det att bli.
Jag är lite utav en traditionmänniska och speciellt julen är en sådan tradition som jag har svårt att förändra. För mig är det lillejulafton = kinamat och sedan julafton = kyrkan, gården tillsammans med mina nära. Men i år blir det inte julafton på gården utan på Spelmansgränd, det blir en julafton med familjen, mormor, morfar och moster.
Min högsta önskan är att ha en egen gård, där vi alla firar jul med en STOR gran och hemmalagad julmat!
Men men det kommer att dröja några år tills den önskan uppfylls.

Nä, nu ska jag göra mig iordning för att köra till Anderslöv och inhandla allt till baket!

Inga kommentarer: