söndag 6 mars 2011

Helgen plus tävling

Då har snart ännu en helg passerat, jag bara undrar hur en helg kan gå så fort.

Helgen har varit lugn och skön, men man har endå haft att göra hela tiden. I fredags slutade jag lite senare på jobb efter ha bytat tid med en kollega, jag körde hem och fixade lite här hemma. Vid 18 -tiden kom mina föräldrar och hjärtats föräldrar hit. Vi körde in till Bryggeriet i Ystad där vi bjöd på middag som var vår julklapp till dom. Riktigt gott och mysigt, gillar den restaurangen skarpt. Sedan körde vi hem till oss igen och här åt vi kladdkaka och drack kaffe.
På lördagen blev det en tidig morgon, vi körde till mina föräldrar och hemma hos dom åt vi frukost. När vi var klara så körde vi in till Malmö och gick på Hem & Villa mässan. Där var mycket att titta på och lite inspiration har man fått plus att man är en symaskin rikare. Så nu ska det sys! Ska bara träffa damen som sålde den till mig och gå igenom alla finesser. På vägen hem stannade vi på McD och åt lunch. Vi har hemma vid halv tre och då tog jag en vila och sedan var det dags för kvällens festligheter. Denna afton var vi bjudna till TT och Björn på inflyttningsfest, en trevlig tillställning. Vi var hemma vid två och vi slocknade direkt. I dag söndag körde hjärtat iväg vid nio för att arbeta lite medan jag och föräldrarna körde till Maxi och storhandlade. Vi kom hem igen vid halv tolv och väntade på att hjärtat skulle komma hem för att vi skulle på husvisning. Klockan tolv var vi på plats i huset och gick runder i ungefär en timme. När vi kom hem igen blev det en fika innan föräldrarna körde hem. Nu har man vilat på soffan och ikväll blir det en lugn kväll med soffhäng och tv-tittande.





Innan jag avslutar detta inlägg ska jag berätta att jag är med i en utlottning hos CottonCandyCrochet, är du också sugen på att tävla så tryck HÄR!

Var med redan idag, tävlingen avslutas den 13 mars 2011.
Ha en fortsatt trevlig söndag!

2 kommentarer:

Ida och Melvin sa...

jasså, var har ni tittat på hus?? =)

ida sa...

Så ni ska flytta?! =) Va de nått att hänge i julgranen då?