torsdag 27 augusti 2009

Snart är det helg och en icke ledig sådan, eller jag är ju på sätt och vis ledig på söndag. Men jag tog mig ledigt eftersom vi har match på söndag. Då är det borta match mot Skabersjö och hoppas på att vinna denna match.
På tal om match och vinst så spelade vi match igår, även den var borta och den var mot Fc Rosengård. Vi spelade riktigt bra även om vi hade domaren mot oss flera gånger i första halvlek, våra humör var inte på topp när han blåste till halvlek. Innan paus så slog TC in bollen bakom målvakten och vi ledde med 0-1 i paus. Efter pausen hade vi tagit oss i kragen och vi brydde inte oss om domaren. Även om han var bättre i andra så var det några gånger man undrade varför han blåste.
Men vi spelade för varandra och det var riktigt roligt att spela. Det kändes som om alla kämpade.
Under dagen har jag läst några bloggar som också har skrivit om våran match (bland annat bloggen på hemsidan, www.fctrelleborg.se) och jag håller med om att vi spelar mycket bättre fotboll på vardagar, konstigt nog.
Men som sagt vi har en ny match på söndag och jag hoppas på att vi spelar lika bra då.

Annars idag? Jag har jobbat på Espresso House och nu sitter jag och väntar på att älsklingen ska komma, så vi kan äta. Börjar bli riktigt hungrig nu!
Imorgon ska jag också jobba på Espresso och sedan blir det inflyttningsfest hos Sandra och Johan, efter det blir det öltältet och Perikles.
På lördag blir det jobb på Smyge mellan 8-18. Sedan blir det avskedsmiddag för min bror som åker till Australien på Söndag. Sen blir det söndag och då är det match som gäller. Sen var veckan slut och det närmar sig skolstart som är på onsdag.
Innan det kommer jag att ha hunnit jobba två pass på Espresso och ett pass på Smyge.

Men nu ska jag lägga mig i soffan och titta på Vänner.
Ha en bra afton!

Inga kommentarer: