fredag 14 augusti 2009

Då var det fredag och jag kan tänka att det flesta ungdomar vill njuta extra mycket det sista dagarna på sina sommarlov. Jag själv kommer att vara ifrån skolan två veckor till eftersom jag inte börjar förrän siste augusti.
Denna sommaren har inte bara handlat om jobb, som det annars har varit. Visst jag har jobbat så mycket jag har kunnat, men jag har också haft en minisemester.
För förra veckan alltså v.32, tog jag och Andreas hans föräldrars husvagn och körde upp till Småland. Jag som inte har så bra minne så vet jag inte ritkigt vad det hette där vi var. Men jag tror att insjön vi läg vid heter långsjön.
Dessa fem dagar som vi befann oss där tog vi det bara lugnt. Sov länge, åt lång frukost, sola och bad, vila, lite fotboll blev det och sedan middag.
En dag körde vi runt, vi hamnade bland annat på Kosta outlet, Lessebo och Skruv.

På torsdagen körde vi in till Emmaboda och åt kvällsmat på Casablanca, där det blev grillbuffe. Vi gick därifrån proppmätta.
Fredagen plockade vi ner förtältet och badade en sista gång och sedan körde vi hemåt. Hem kom vi vid sjutiden. Då körde jag till Trelleborg, tog en dusch och sedan kom Andreas, köpte mat på MacDonalds och sedan gick vi till Sandra och Johan för att titta på deras lägenhet. Det var inte långt ifrån mig, sisådär ett hus härifrån. Ritkigt fin lägenhet må jag säga.

Helgen innehöll jobb, först på lördagen 8-18 och efter det blev det 25 års fest hos Mats och Sofie. På söndagen blev det sovmorgon, hämtning av bil och sedan jobb mellan 15-18. Kvällen bjöd på tacos och film.

Denna veckan som har gått har jag arbetat och jag tyckte jag hade lagt upp det hur bra som helst och bestämde mig att vara fri på tisdagen, för jag hade tvätt-tid. Men när jag kom ner i tvättstugan på måndag kväll för att försäkra mig om att det var på tisdag. Så stod det att jag skulle ju ha tvättat på måndagen, typiskt jag som hade en del tvätt. SÅ jag fick packa min väska och köra till mamma och pappa på tisdag morgon för att tvätta : P
Men jag tvättade ju inte hela dagen, jag hann träffa min moster, kusin och Ray som är hemma från Irland, jag hann även ta en fika med Anna och sedan köra och äta middag hos moster.

Idag har jag också en fri dag, har redan hunnit varit ute och sprungit en runda med min granne Sandra och nu ska jag snart köra till Anderslöv och umgås med min mamma.

Det blev minsann mer än en och två rader, men jag hade mycket att berätta.
Ha en bra helg!

Inga kommentarer: