söndag 16 augusti 2009

Snart var helgen över och ny vecka väntar med nya äventyr.
Igår var vi på kräftskiva/grillkväll nere i Höllviken hos Anna och Eric, det aftonen var väldigt trevlig.
Dagen i dag började med att jag vaknade väldigt tidigt och där låg jag i min stora säng, ensam och kunde inte somna om. Skrev ett sms till älsklingen som jobbar hela dagen. Jag hoppas på att han kommer hem rätt så tidigt så att vi kan äta middag tillsammans, titta på film och mysa en massa :)

Jag, Sandra och Nilla skulle in till Malmö för att fotografera oss på Tourning Torso i dag. Hade fått tiden halv tolv och vi skulle bli både sminkade och friserade. Så vi tog min bil in och va där i tid och allt. Kom in i "tornen" och möttes av en hettan som kallades duga. Åkte upp med hissen där det var ännu varmare, den tog oss upp på tolfte vånningen och varmare kunde det inte bli! Gick mot receptionen och berättade att vi hade fått en tid, receptionisten kollade i datorn, men nej där fanns ingen bokning för tre under Sandras namn. Vi blev lite paffa och undrade varför man ringer en och sedan inte skriver in det i datorn?!
Men men, vi skulle få en tid och som kompensation skulle vi få en bild var gratis.

Nä, vi kom ner igen sprang vi nästa ut från byggnaden och väl ute möttesvi av en kall vindpust :) Gillades starkt efter att ha svettats en del på tolfte vånningen och hissen.
Vi bestämde oss för att ta en runda på Malmö festivalen och ta oss något att äta. Så det blev nachos för Nilla och Sandra och jag tog en gryta med röd curry och ris. GOTT med mat! Som efterrätt tog vi oss varsin McFlurry.

När vi hade blivit mätta och faktiskt lite trätta, så gick vi mot bilen och körde hem till Trelleborg. Å här sitter jag nu isoffan, tänkte se en film (på datorn, eftersom min tv klyddar) och sedan får vi hoppas på att hjärtat ringer :P

Kram på er!

Inga kommentarer: