måndag 5 april 2010

Åååå herrejisses vad tiden går.
Sist jag skrev var den 23 mars och i dag är det den 5 april, det enda jag har till mitt försvar att jag inte har skrivit är att jag har haft mycket och göra plus att våra datorer där hemma inte funkar som de ska.
Men i alla fall, jg har tagit mig i kragen och ska berätta lite vad jag har haft för mig. Den veckan innan påsk hade jag mycket att stå i, det var jobb och plugg. På fredagen skrev vi tenta och på kvällen var Sandra, Johan, Anna och Eric hemma hos oss och grillade. Sandra, Anna och jag firade att vi hade påsklov och att kursen äntligen var slut. På lördagen den 27 mars åkte jag tillsammans med mitt lag till Sövde, till ett äventyrscamp. Det regnade en j*vla massa och vi befann oss ut och klättrade bland trädkronorna på deras höghöjdsbana. Sedan blev det grill och mys.
På söndagen hade vi 10-kamp och tyvärr förlorade mitt lag. Klockan 15.00 spelade vi match mot Charlo/Rynge och där förlorade vi med 2-1, där jag gjorde mål =)
Sen började en ny vecka, å veckan började med ett mentormöte som varade i två timmar och sedan var det påsklov. Detta lov var behövligt, jag har städat, passat Zelma och planterat blommor. I torsdags var vi hemma hos mormor och morfar, där vi åt påskmat och sedan letade vi ägg. I fredags var vi först på förfest hos Asknor och sedan var det Törringe, där Perikles spelade. På lördagen var vi hemma hos Emma och Peter, vi åt tacopaj och hade det allmänt lugnt. Sedan i går så städade man, bakade och sedan skulle vi spela match, men den blev inställd, så det blev ett träningspass istället. Klockan halv sju kom mamma, pappa, linda och hjärtats föräldrar. Vi åt förrätt som var en macka med gubbröra på, varmrätten var grillat med potatis och tre olika såser. Efterrätten var hallon/blådärspaj plus chokladkakor =) Vid halv elva åkte/gick de hem och då var det sängen som gällde. Idag blir det en lugn dag, just nu sitter jag hemma hos päronen och Zelma, ikväll ska man kanske träffa Sandra och Annika=)
Nu ska jag försöka få in Zelma från trädgården. Ha en bra dag!

Inga kommentarer: