tisdag 20 juli 2010

En ny vecka har kommit. Min helg har varit en blandning mellan bra och stressande. I fredags hade vi räkfrossa på Smyge. Där var ca 40 personer, så det var rätt så lugnt. Annat var det för resten av arbetslaget som var på köpmansmagasinet där dom hade grillkväll, 180 pers hade kommit för att smaka på den underbara buffeen. Dagen efter var jag på jobb vid kvart i åtta tiden, tog det lilla lugna - öppnade receptionen och folken kom för att checka ut. Klockan började närma sig tio och tid för mig att stänga receptionen för att gå ut med alla sängar som var uthyrda. Städet kom inte i tid så jag, L och A började städa och sedan kom även tre till och hjälpte till. Tillsist kom städet och dom städade några hus.
Klockan fyra var vi klara och alla gäster var glada (hoppas jag). Klockan 18.00 slutade jag för dagen och jag körde hem för att göra mig iordning för kalas. Emil fyllde år, så det blev lite förrätt, grillat och sedan jordgubbar med glass. Åkte hem vid tolv tiden, gick och la oss direkt och somnade som två stockar.
Söndagen var rätt så lugn, hjärtat var och arbetade, medan jag umgicks med mamma. Kvällen bjöd på middag och film. ´Sedan kallade sängen.
Igår måndag träffade jag, Anna och Nilla i Trelleborg där vi åt frukost tillsammans. Sedan blev det en runda på valen. Efter rundan mötte jag upp Emil, för att han skulle hjälpa mig med att kolla om den datorn jag hade tittat på var något bra.
Han tyckte den var bra till mig och jag slog till. En ny dator följde med mig hem. Körde hem och städade lite och sedan körde jag till Anderslöv till mina päron. Efter någon timme, körde jag hem igen och kvart över sex hämtade Emma mig och vi körde mot Höllviken. Där träffade vi 12 andra som skulle sällskapa oss under en middag på Millenium. Där vi först satt och väntade på att beställa och sedan när vi väntade på förrätterna kom plötsligt våra varmrätter in. Var tog förräterna vägen? Vi fick inga och eftersom det blev fel blev vi bjudna på efterrätten. Jag åt varmrökt lax med potatissallad och örtsås. Sedan blev det marängsuisse efteråt :)
Vi körde hem vid halv elva tiden och när man kom hem var det sängen som gällde. Idag tog jag en sovmorgon och nu sitter jag här och knappar på min nya dator. Snart är det dags för att göra sig iordning. Ska till jobb lite tidigare för att klippa gräset, sen blir det tre timmar i receptionen och sedan blir det att svirra om till servetris. Nu ska jag arbeta tisdag till lördag, sen har denna svensken semester i en hel vecka.
Hade tänkt ge er lite bilder på Emil present och lite av det jag har pysslat, men jag har inte fört över några bilder till datorn än. Men det kommer att komma :)

Inga kommentarer: