söndag 4 juli 2010

Sitter här och drömmer mig bort, efter ha varit på jobb mellan 08.00 och 18.00 igår. Jag fixade och donade lite i ”Storhuset”, bland annat sorterade jag alla glas och satt de på rätt plats. Dock putsade jag inte vinglasen och satt dom på plats men alla andra som vi fick diska i fredagskväll då vi hade grillkväll på Smygehus Havsbad. Ett riktigt gille där vi har 88 gäster och en trubadur som underhöll oss. En lite summering av kvällen var att det var väldigt mycket spring men även mycket trevlig och efter all beröm vi fick kunde vi sova gott på natten. Jag fixade även lite påfyllning av husen där ute, för vid tre tiden skulle det komma nya andelsägare.
Å efter ha sett människor som låg nere vid stranden vid jobb så vill man bara gå ut och bara vara, men i dag har man fullt upp! För halv tre är det tid för lille Lucas att döpas, som även är USA nationaldag och kusinens födelsedag. I kväll och efter dopet blir det att fara till Vallby och Gården för där blir det kalas för kusinen som fyller 12 år. Fan vad tiden går fort. Jag kommer fortfarande ihåg när vi fick reda på att hon skulle födas, så glada vi var eftersom det var vår första kusin. Jag skulle fylla tolv och Emil var nio, det hade bara varit vi innan. På alla tillsällningar var det vi som var barnen om inte mina nästkusiner var med. Men i dag fyller hon i alla fall 12 år och ska börja sexan till höst. Tiden går! Jag har fått två till kusiner som i dag är 7 och 6 år. Blivit gudmor till 7-åringen har man och flyttat ifrån mamma och pappa. Bodde i nio månader i egen lägenhet innan jag blev sambo med mitt älskade hjärta.
På tal om att vara barn, hur länge är man barn. För jag är ändå snart 24 år och min bror 21. Men när mina föräldrar ska på vissa tillställningar där man säger till att det är utan barn.
Okej, vissa gånger anses man som vuxen och andra gånger är man barn. Min mammas kusin är till och med lika gammal som mig, han får följa med men inte jag. Jag är inte bitter utan bara undrar?
Jaja, nog pratat om det.
Så som sagt är man ledig idag, efter fem dagars arbete så är det skönt att vara ledig lite. Är ledig alla söndagar och måndagar denna sommar. Plus att man är semester vecka 30. Då blir det Småland med husvagnen. Hoppas innerligt att vi får soligt och fint väder dela den veckan.
Å nu ska jag ut i solen innan man ska göra sig i ordning för dagens tillställningar.

Inga kommentarer: