måndag 12 juli 2010

En underbar helg har gått till ända och jag börjar jobba igen i morgon. Lördag och söndag spenderade jag tillsammans med mitt lag i Åhus. Turneringen började klockan nio och då spelade lag 1, sedan tillbringade man dagen i sanden med mycket sol och fotboll. Sista matchen spelades tjugo i sju och sedan bar det av till campingen. Satte upp tältet och gjorde iordning för middag och lite fest.
Det blev en sen middag, det blev pizza denna afton och maten kom vid elva tiden. Vi åt och sedan återvände vi till tälten, där blev det mycket snack, dricka och skratta. Mycket trevligt! Efter ett tag kom där en tysk som sa till oss att om vi skulle festa kunde vi bo i skogen, för dom var faktiskt på semester. Men vi då, vi var också på semester. En minisemester men dock semester. Man började bli trött i ögonen och vi gjorde oss redo för sovsäcken. Efter åtta-timmars sömn ringde alarmet och vi steg upp, rev tältet och packade bilen och checkade ut. Vi körde mot parkeringen och sedan var det stranden i två timmar innan man skulle spela match. Tjugo över ett var det dags. Både lag 1 & 2 spelade samma tid. Efter 16 minuters spel var turneringen över för lag 2, medan lag 2 gick vidare. Lag 2 gick enda till B-final där dom förlorade mot Pandora (det lag, lag 1 mötte i början av denna dag).
Klockan blev halv sex innan man kom iväg och vi körde mot Klagstorp/Simlinge. Efter en och halv timmes körning var vi hemma. Jag hoppade in i duschen och gjorde mig iordning för VM-finalen hemma hos Assar. Det blev en pizza till matchen och efter matchens ordinarie tid stod det 0-0 och det resulterade i förlängning. Men där fick Spanien in bollen och därmed vann VM.
Efter matchen körde vi hem och gick till säng. I dag ringde alarmet kl. sju första gången. Klockan blev tio över åtta innan jag tog mig i kragen och steg upp. Ringde till mamma och vi bestämde att vi skulle ta en runda på österlen. Vi körde vid elva tiden och körde runt lite och var på några gårdsbutiker och sedan avslutades dagen på Bo Olsson.
Jag kom hem vid halv åtta tiden, då blev det en sallad ute i det fina vädret och nu sitter man här och ska snart gå och nanna kudden. I morgon ska man jobba igen och nu är det två veckor till semestern.
Jag tror jag lovade lite bilder, men tyvärr blir det inga bilder i dag, men jag lovar att lägga in lite bilder från åhus och några på de saker som inhandlades i dag!

Inga kommentarer: