fredag 8 oktober 2010

God morgon :)
Igår när jag arbetade så stod jag och funderade under tiden jag såg på när gästerna höll på sätta sig.
Detta gäng var rätt så många och vi hade satt dom på små bord. Det är inte bara detta gäng som man har fått denna funderingen men jag har inte skrivit ner det innan.
Men det är så att när barn är mindre vill dom gärna sitta med sin bästis och väntar gärna på kompisen så att man sätter sig vid samma bord och helst sidan om varandra eller mittemot. Det är inte många som tänker att om jag sitter här och min bästis inte gör det kanske det kommer en annan och sätter sig här och jag finner kanske en ny vän.
Det ser likdant ut när vuxna ska sätta tills bords. Om gästerna är på samma konferens med varandra men jobbar på olika kontor eller ställen inom samma företag, så är det oftast så att man väntar på sitt "gäng" så att alla sätter sig vid samma bord. Man tnker inte att det är ett tillfälle att lära känna någon annan på ett annat kontor.
Det känns lite som att man inte tycke rom förändring man vill ha det vanliga.

Ja, som sagt en liten fundering. Om ni är på konferens eller fest med ert arbete, sätter ni er med era "bästisar" eller väljer ni att sätta er vid någon helt annan?

Inga kommentarer: