fredag 29 maj 2009

Då var det fredag igen och jag tror att de flesta är nu på väg hem från sina jobb för att hålla helg. De skyndar sig hem till villan och familjen, ta fram en kall öl eller slår upp ett glas vin och sen är det dags att marinera köttet som ska på grillen i aftonen.

Jag kommer dock inte sätta mig ner med en kall öl eller ett glas vin, det får vänta tills i morgon, då det är Törringe och musikfesten som gäller. Utan i afton ska jag i Smyge och på jobb. Jag kommer att jobba med mina underbara kollegor, Lotta, Mia, Anders och någon som ska stå i disken.

Sen efter arbetspasset ska jag minsann hålla helg, en fri helg som kommer att innehålla, fest, vänner och myspys. Ingen skola och inget jobb.
På tal om skola så har jag lämnat in terminens sista uppgift och känner riktigt hur sommarlovet är nära, det är bara en redovisning som ska ske och detta gör det på tisdag. Sen blir det ingen skola förrän i början av september.

Mitt sommarlov kommer att innehålla mestadels jobb ( någon som blir chockad, nä jag trodde inte det iheller), sen blir det en och annan fest, bland annat några 25 årsfester och hoppas jag på fint väder så man kan spendera en hel del nere på stranden, umgås med mina underbara vänner och min älskade pojkvän.
Hoppas på en riktigt supersommar!

Nä, nu ska jag inte sitta här och drömma mig bort, utan jag måste minsann gå och göra mig i ordning för arbetet!
Ha en trevlig fredagskväll, tag det lugnt med spriten (Emma)!

Inga kommentarer: