tisdag 19 maj 2009

Oooopps, det var några dagar sedan man uppdaterade här. Det händer en del i livet just nu!

Matchen i lördags gick inte så bra, vi förlorade med 0-3. Sen var det bara att köra hem och göra sig iordning. För aftonen skulle bjuda på fest!
Först kom man hem till hjärtat, hann bara inom innan vi blev hämtade och då bar det av till Smygehamn och till Micke som fyllde 25 år. Det bjöds på grillspett med tillbehör och god dricka :P Jag hade väldigt trevligt under det timmar vi var där. För vid elva tiden hämtade hjärtats päron oss, för att kör oss till fest nummer två.
Denna fest hölls för Dennis som fyllde 20 år och när vi kom var där en del som hade fått ner en del alkoholhaltiga drycker. Kom in och där hittade vi en full Hans.

Det var trevligt där också, men jag kände att man inte kom in i festen på samma sätt, som man kanske skulle ha gjort om man hade varit där från början.

Vid två tiden tog vi taxi som körde oss till Simlinge.

Söndagen var en riktigt mysdag, vaknade inte jättetidigt men inte jättesent iheller. Gick ner och la in några bullar i ugnen och sedan åt vi frukost. Efter det la vi oss i soffan och bara tog det lugnt!! SKÖNT!
Vid halv fyra tiden, gjorde vi oss iordning för kalas, vi skulle fira Hugo som fyller fem år i dag! Vi körde motorcykel till gården och där blev det fläskpannkaka, sedan fick vi glasstårta och om det inte skulle räcka så fick vi även rulltårta, kanelbullar och ballerinakex.
Så efter kalaset så var man väldigt mätt.
Efter det åkte vi en runda med motorcykeln och när vi kom hem slängde vi oss framför tv:n och såg en film.
Efter det var det sängen som gällde, eftersom man skulle upp i tid för att plugga.

SÅ måndagen innebar plugg, plugg och åter plugg. Jag har tenta i matematik från början på måndag den 25 maj. Sen på kvällen blev det träning, där vi fick spela en hel del. Rolig träning må jag säga. Sen körde man och hämtade hjärtat som hade lämnat in sin bil och sedan bar det av till simlinge.

Idag tisdag, har jag gjort mycket men inte något som kallas för plugg. Idag hade jag minsann tvätt tid och sedan städade jag och mamma lägenheten. Plus att vi har varit på maxi och handlat och sedan har jag gjort några pajer till afton. För i kväll ska mina kollegor från Espresso House kom hit och ha Personal möte. På mötet kommer de att bjudas på köttpaj (förutom Sussie, som får en ostpaj) och sedan blir det minsann rabarberpaj och vaniljglass efteråt.

Imorgon blir det frukost i Anderslöv tillsammans med mamma och sedan blir det plugg. Hoppas på fint väder, så man kan spendera en del tid ute!

Nä, nu ska jag sluta babbla och sätta mig och titta på tv.

Inga kommentarer: