tisdag 23 juni 2009

Sommar och sol, just fattas det bara en pool!

Vaknade vid nio tiden i dag och körde sedan till A-town till mina kära päron. Jag och mamma åt frukost tillsammans och sedan började jag med att måla min hylla, blev faktiskt riktigt bra. Så nu är det bara att vända på steken och måla baksidan.
Efter det tog jag en stor dyna och lade mig på gäset för att sola, det e ju riktigt hett, jag bestämde mig för att ta en liten paus och skriva en liten rad i bloggen.

Ibland känns det så skänt att bara ta dagen som den kommer, det brukar inte Lina göra. Så när man väl är fri, försöker jag inte ha något planerat.
Denna veckan kommer jag att jobba sex dagar av sju och onsdag-torsdag kommer att bli HELdagar, alltså jag börjar på EspressoHouse åtta till ett eller tre och sedan ska jag jobba på Smyge på kvällen. Så de blir nästan 8-00 pass med en liten paus i mitten.
De dagar kan kännas rätt så jobbiga, men när lönen kommer så känns det mycket bättre :)

När jag ändå sitter här och skriver kan jag ju göra lite reklam för Smygehus Havsbads grillbuffe som vi kommer att ha onsdag, torsdag och fredags kvällar denna veckan och två veckor framåt. En underbar buffe, där det finns mycket gott. En buffe med sallader och tillbehör, medan grillen erbjuder kött och fiskpaket.

Jag hoppas nu Lotta blir glad att jag gör lite reklam ;)
På tal om Lotta måsta jag ju ringa till henne och få reda på när jag ska börja arbeta i morgon.

Och pausen på solandet lider mot sitt slu och jag ska GÅ OCH LÄGGA MIG PÅ MIN STORA DYNA :)

Inga kommentarer: