tisdag 30 juni 2009

Ville bara berätta om en måndag som jag aldrig kommer att glömma :)


Igår den 29 juni, bestämde jag och mitt hjärta för att ta motorcykeln upp till Småland ( kommer inte ihåg vad det hette där dom var, men när längasjö) och hälsa på hans föräldrar som är där och har en veckas semester. Så halv sex gick vi upp, åt frukost och gjorde en lite fika som vi packade ner i väskan. La ner även badkläderna för vi hoppdes givetvis på fins väder med sol:)

Halv sju satte vi oss på motorcykeln och började köra.

Vid Bräckeån stannade vi och åt vår picknic, riktigt mysigt :) Efter en lite paus började vi köra igen och halv elva var vi framme vid campingen som ligger vid en sjö, mysigt till max.


Hans föräldrar, syster och moster med familj, blev helt paffa eftersom de inte visste att vi skulle komma och hälsa på.

Vi spenderade hela dagen vid campingen men att bara ta det lugnt, solade, badade ( Årets första dopp för Lina och det blev två bad denna dag) och tog en runda med cykeln (en vanlig cykel då som vi lånade). En underbar dag helt enkelt.

Hans mamma, syster, kusiner och moster körde till Kosta på en runda till glasbruket och när de kom hem åt vi lite middag och efter det blev det en kopp kaffe. Sen var klockan halv åtta och tid för oss att sätta oss på motoracykeln igen för en färd hemåt.

Halv tolv kom vi hem till Simlinge och vi tog en snabb duschen, sen var det sängen som gällde och vi somnade som två solbrända stockar.


Idag skulle vi upp åtta för att Andreas skulle igång och fixa ute i maskinhallen, men kom inte upp förrän lite över nio. Vi tog oss i kragen och åt frukost. Andreas åkte sedan och jobbade, medan jag ringde till Anna och vi bestämde oss för att ta en runda till Stranden. Vi körde till Fritiden och lade oss vid min mamma och Lotta (mammas arbetskollega). Fast vädret var mest klibbigt och efter två timmar gav vi upp och satte oss i bilen för att köra till Anderslöv, där jag är nu. Sitter inne i Emil rum och surfar på nätet. Känner mig hem klibbig av vädret och tyckte att jag kunde sitta här en liten stund för att uppdatera mig och bloggen.

Kvällen kommer jag att befinna mig här, äta middag med familjen och sedan kör jag in till lägenheten, där vi ska sova i natt.


Vissa kan nog tänka att jag är mycket i Anderslöv och Simlinge, men att sitta i en varm lägenhet i varmt väder är inte det härligaste som finns, så då befinner jag mig hellre ute på landet, där det finns en trädgård och jag inte åker till stranden.

Imorgon ska jag försöka ut och springa en runda, sen är det jobb från halv fyra till midnatt, kommer att jobba kväll ons-fre. Hoppas på att det kommer fler på våra grillbuffeer denna veckan.

Nä nu har jag suttit är och babblat, nu ska jag ut och måla klart min hylla :) Ha en trevlig afton och missa inte Allsång på Skansen i kväll!

Inga kommentarer: