torsdag 18 mars 2010

Torsdagen den 18 mars och snart är det bara en vecka tills tentan äger rum. Just nu finns pluggar man för fullt, men har dock inte börjat på den individuella paper som också ska in nästa fredag. Jag är en sådan som några dagar innan det ska vara inne, för jag får en riktigt skrivkramp som inte släpper förrän det bara är några få dagar kvar innan inlämnad.
Men jag hoppas innerligt att jag kan skriva lite på det i morgon. Så jag lugnar mina nerver en smula. För att både ha ett paper plus en saltentamen är inte det roligtaste. Hoppas på att det går bra med bägge.
Nästa kurs är det dags att små börja på examensarbete då vi ska göra en projektplan och efter den kursen är det bara en termin till sen har man en riktig lärare =)

Idag har man varit i skolan mellan 8-12, haft redovisning som skulle vara ett föräldrarmöte. En förmiddag med en massa föräldrarmöten och det var mycket lärorikt, men man blev rätt så trött i huvudet. Så när jag kom hem blev det lunch som var varma mackor ugnen och sedan en vila på det och nu är man på fötterna igen. Nu snart ska jag göra mig iordning för träning, i dag är det styrka som står på schemat och det är skönt att ha den tidiga träningen, för då kommer man hem lite över sju istället för tio. Sen blir det middag och slapp i soffan. Så som ni läser har jag inte läst så mycket kurslitteratur i dag, men i morgon ska det bli mycket läsande och skrivande.
I morgon blir det även så att jag ska köra hem till päronen och passa min söta lilla Zelma, mamma tycker inte om att hon ska vara hemma själv för länge. Sen ska det bli en massa plugg. Å håll tummarna att jag kommer igång med mitt skrivande på papert. På kvällen har vi inget planerat, så just nu ser det ut så att vi kommer att ha fredagsmys med let`s dance och solsidan och en riktigt god middag.
På lördag blir det städning i lägenheten och på kvällen blir det att gå på restaurang och sedan bio. För på lördag har jag och hjärtat varit tillsammans i 1 år.

Nu ska jag göra mig i ordning för träning =)

Inga kommentarer: