fredag 11 juni 2010

Äntligen har jag fått lite ispiration, så jag kan skriva några rader. För det var ju ett tag sen.
Mitt sommarlov har börjat, började redan den 4 juni, sedan dess har jag jobbat lite, tränat och spela match, träffat min VFT-klass ( ska även dit på tisdag, då dom har skolavslutning) och sedan har man tagit det lugnt. Har nästa vecka också som är kolugn och sedan börjar man arbeta på riktigt. Då jobbar man tisdag till lördag och sedan är man ledig söndag och måndag, rätt så skänt :) Semester har jag också detta år, det blir en vecka och det är vecka 30. I mitten eller i slutet av augusti påbörjar vi vårt examensarbete och jag hoppas på att det går smidigt och får det klart lite innan deadline, så man kan finslipa på det lite innan det ska skickas in. Sandra och jag funderar också på om vi ska ta en trip till Ullared under en dag, då vi har lite trötta på arbetet. För se om det blir av, jag har faktiskt inte varit där mer än en gång och det var när jag var mindre.
Till hösten har jag bara en termin kvar av skolan och den 19 januari är jag färdig lärare om allt går som det ska :) Men har en tanke på att plugga ett halvår till, då ska jag läsa en kurs till i matematik och en i No, för att få en mer djupare kunskap. Så till sommaren eller hösten 2011 ska jag ut i arbetslivet som förskollärare och grundskollärare. Sen får vi se vad jag arbetar som. För just nu ser det mer lovande ut för förskollärare på arbetsmarknaden. Men det är ett år till, så förändringar sker.
Under den senaste veckan har jag fastnat för en del bloggar som handlar om heminredning, pyssel och trädgård.Jag har alltid varit en pysselmänniska, men tröttar väldigt fort av att sitta stilla eller att det aldrig blir klart. Förr kunde jag sitta itimmar och hålla på. Nu har jag fått tillbaka inspirationen och det kommer förhoppningsvis komma upp lite bilder på vad som sker i hus och trädgård här hemma:)
Nä, om jag ska gå och göra mig i ordning, ska träffa en arbetskamrat och sedan till stan för att se om jag hittar något till hjärtat mitt som fyller år i morgon. Brukar faktiskt inte vara så här sent ute när det gäller födelsedagspresent, men eftersom han inte vet vad han önskar sig så är det väldigt svårt att komma på en bra present.
Sedan blir det jobb från 15.00 till minst halv 2 i natt.
Ha en bra fredag!

Inga kommentarer: