onsdag 30 juni 2010

Då var det lill-lördag och min tand har gått av. Fasar för att gå till tandläkaren, inte för att gå dit utan kostnaden för kalaset. Å eftersom den behöver lagas så blir det nog en del pengar.

Nog om det, i söndags blev en rätt så tidigt morgon. Vi städade det sista från midsommarfesten, tog ner tältet och fixade lite vid huset. Vid tre tiden skulle vi till mormor och morfar för att fira morfar som fyllde år den 21 juni. Eftersom dom bjöd oss samma dag så blev det att pyssla ihop en present till honom. Så jag tog mig en gammal marmeladburk (stor) där skrev jag MORFAR på och band ett säckaband om. Sedan satte jag en bukett blommor i. Sedan gav jag honom tre små betong figurer.

I måndags var jag och mormor på Adgas nere i Simremarken och där inhandlades två små vaser och en löpare.




Sedan ska jag visa en bild utav en ljusstake som är gjord av rör-delar, jag fick inspirationen när jag såg en liknande i tidningen Leva&Bo. Äntligen Hemma har också gjort en liknande ljusstake men jag har gjort min lite annorlunda.

Nä, nu ska jag ut och leka med Zelma, innan det blir tid att köra till jobb.

3 kommentarer:

Sofie sa...

Har du gjort ljusstaken själv? Jätte fin!! Jag älskar Agdas!!! Ska nog köra dit en sväng innan dopet på söndag :)

Lina sa...

Jepp, det har jag gjort :) Där en del fint på Agdas. Dom öppnar tio och stänger sex alla dagar tror jag.

Lina sa...

Jepp, det har jag gjort :) Där en del fint på Agdas. Dom öppnar tio och stänger sex alla dagar tror jag.