fredag 18 juni 2010

Igår var jag och mamma på Ikea, Bauhaus och Jem & fix. Det blev inget Panduro Hobby, för jag hittade allt jag behövde i de andra buktikerna.
Jag hann knappt hem innan jag satte igång med pyssel. Jag började dock olja in mina utemöbler, visst blev de bättre. Men det blev ju inte super, för dom tog mycket stryck under vintern eftersom de stod ute på balkongen hela hemska vintern.
Men jag har funderingar på att olja in de minst en gång till.
När jag var klar med det, tog jag fram mitt kubb som jag köpte på Maxi i måndags. Kubbet målade jag i olika färger, "kastpinnarna" fick bli blå-guld randiga, "bönderna" ser lite olika ut, vissa har en färg medan andra har flera färger. Jag lovar att lägga upp en bild på spelet när det är klart. Det är lite kvar att måla.
Efter middagen så gick jag ut igen och då började jag gjuta betong i figurerna som jag hade köpte på Ikea, det kommer även bilder på detta. Det blev småblommor, en stor blomma, nyckelpiga, hjärtan och stjärnor.

Sen var jag så trött och klockan hade hunnit bli tio, så jag hoppade i säng efter duschen.
Idag blir det kalas för Andreas, så nu ska jag inte sitta här längre utan städa vårt hus.

Ha det bäst!

Inga kommentarer: