måndag 9 augusti 2010

Då har det gått vecka sedan vi kom hem från småland, vi har hunnit jobba en vecka, varit på bröllop och jag har spelat match.
Ilördags tog jag mig ledig från jobb eftersom min mammas vänninga skulle gifta sig. Dom som gifte sig träffades på min student för fem år sedan. Ett väldigt fint bröllop, god mat, go dricka och mycket dans. Vi kom hem vid halv två tiden. Hjärtat mitt, gick sedan upp vid sju tiden igår eftersom han skulle jobba, medan jag log kvar i sängen mycket längre. Jag hade ställt klockan för att komma upp i tid, men efter den ringde en gång tänkte jag att va fan ska jag göra uppe nu. Samlingen till matchen var inte förrän klockan tre och ute pisseregnade. Så jag la mig på kudden igen och somnade om. Vaknade lite över elva och insåg att jag inte minns senast jag sov så här länge. Har ju som vana att ställa klockan, även på lediga dagar för att inte sova bort dom. När jag väl hade tagit mig ur sängen gick jag och lade mig i soffan i stället. Åt frukost och sedan blev klockan halv tre. Thell kom och vi körde mot Lund, där vi hämtade upp Ullis. Sedan vidare till Lödde. Matchens första halvlek spelade vi inte bra för det mesta. Fick en del mål i nacken och det var tungt att springa i det blöta gräset och det ösregnade. I andra halvlek hade det slutat regna och vi spelade mycket bättre. Den halvleken blev det 0-0. Sen var det bara att köra hem och hemma var jag vid halv nio. Vid tio tiden låg man i sängen och somnade nästan direkt. Idag är man ledig och jag gick upp vid nio tiden. I dagen tänkte jag köra ner och prata med min moster som är hemma i Sverige ( bor annars i Dublin). Har varit hemma i snart två veckor och jag har inte träffat dom. För första veckan var man i Småland och andra jobbade man. Resten av veckan ska man jobba, torsdag slutar man vid fem och på fredag ska man jobba på förskola :)
Nu tänkte jag göra mig i ordning, ringa till mormor och sedan till moster. Är lite sugen på att fika :)
Ha det bäst!

Inga kommentarer: