söndag 15 augusti 2010

Söndag, en dag som har bestått av handla på Maxi, städa huset och baka. Jag har bakat Pollykaka, en som blev bra medan den andra döbakades. Kommer nog att göra lite annorlunda nästa gång jag bakar den. Sen gjorde jag maränger, blev bättre än förra gången men inte så bra som jag vill ha dom. Tillsist blev det kladdmuffins med margäng i. Fotat mina bakverk har jag, så jag kommer att lägga upp dom på bloggen en dag.
Igår var man och arbetade, lite sisådär tråkigt att jobba eftersom man jobbade ensam. Eller helt ensam är jag inte, jag har ju spöket Svea hos mig men där är ingen som man kan prata med. under tiden jag satt där och filsofera så kom jag på lite idéer på vad man kan pyssla ihop under hösten, jag skrev ner några punkter:
* Ska såga ut bokstäver.
* Måla brunnlocket ute på gården.
* Betongfat
* Kakfat av gamla tallrikar
* Betongbokstäver.

Så nu när man är hemma lite mer kommer det nog att pysslas en hel del.
Annars igår: när jag kom hem från hem så gjorde jag mig iordning och vi körde till Anderslöv och mina päron. Där va även mormor, morfar mina mostrar, Ray och kusiner. Åt gott och det blev en del snack. Min moster, Ray och Carl har varit i Sverige i två veckor och i dag åkte dom tillbaka till Dublin.
Vi åkte hem vid halv ett, gick och lade oss direkt och somna. Vaknade vid nio och då började dagen med att handla inför aftonen.

Nu sitter jag här och är helt trött i hela kroppen, det som vi har kvar är dammsuga trappan och ovanvåningen. Sen ska man påbörja kvällens middag.
Nä om man ska resa sig och ta sig ikragen!

Inga kommentarer: