måndag 30 augusti 2010


Då var det måndag igen och skolan börjar idag. Början på sista terminen på
Malmö Högskolan på programet barn- och ungdomsvetenskap. Har introduktion i dag mellan 13-15, examensarbete.

Sen blir det att köra till jobb och ska vara där till tolv i natt.

Tänkte berätta lite om min helg, en helg som har varit planerad till fullo. I fredags åkte jag och Zelma till Anderslöv för att tvätta kläder, sen åkte vi till mormor och morfar, fikade och sedan körde jag hem, ensam :( Ville inte att Zelma skulle vara hemma själv så många timmar under helgen, så mormor och morfar passade henne fredag till söndag.


Fredagskvällen började hos Anna och Eric med många härliga människor. Efter förfesten körde vi ner till det STORA tältet och dansa till Perikles. Kom hem vid två, hoppa i sängen och det kändes inte som om man hann somna innan man skulle upp igen, för halv sju gick vi upp igen, det var dags för möhippa och svensexa! Slängde på oss kläder och mötte upp Peter och Jenny, körde vidare till Svedala och bankade på dörren till Mats och Sofie. Dom blev minst sagt chockade när minst 20 pers kom in i lägenheten. Killarna tog Mats, medan vi tjejer tog Sofie, vi körde och åt frukost, sedan fortsatte till Höör och en fem kamp, jag däremot körde hem. Jag kunde tyvärr inte närvara hela dagen och kvällen. Hemma tog jag en powernap, gick en runda på Mikaeli (palmfestivalen). Klockan fyra började man arbeta, Patrik och hans fästmö skulle gifta sig. Det blev en lång kväll/natt och när klockan var tre kom jag hem och slängde mig i sängen. Klockan ringde halv nio, snooza lite och sedan tog man sig i kragen och gick upp. Klockan tolv befann man sig i kyrkan, Det var dags på Elias dop. En mysig dag, mycket god mat och trevliga människor. Vi körde därifrån vid fem tiden och körde då och hämtade Zelma (Gud vad ajg hade saknat henne). Sen körde vi hem och bytade om och fortsatte mot Anderslöv. Klippte föräldrarnas gräs och sedan körde vi hem igen. Hjärtat fixade i kontoret, medan jag mös med den lilla vovven. Det blev en tidig kväll och somnade gjorde vid direkt.

Tack alla för en underbar helg!
Veckan som kommer ser ut så här:
Måndag: Kursintro 13-15, jobb 17 och framåt.
Tisdag: Jobb 12 till ca 16, skriva ut intervjuer
Onsdag: Fortsätta med intervjuerna, träning.
Torsdag: Handledning 10-12, sista intervjun. TVÄTTA!
Fredag: Studera, (tvätt), kanske match.
Lördag: Jobb 8-18, Kräftskiva
Söndag: Hemmamatch mot Barrikaden 16.00

Hoppas på att kunna gå minst två långa runder under veckan med Zelma, får hoppas på fint väder.
Packa skolväskan, gå en runda med Zelma, sedan är jag redo för skola och jobb.

Inga kommentarer: