onsdag 18 augusti 2010

Har varit ledig dom senaste dagarna och då har man varit med om en del. I söndags hade vi lite kompisar över på middag, det bjöds på grillat, potatishalvor gjorda i ugnen. Efterrätten var Pollykaka, kladdmuffins med maränger och maränger (hemmagjorda). Igår blev det ännu mer bak. Anna och Nilla kom över på fika och då bjöd jag på kladdmuffins med alhgrensbilarfluff på, ett recept som jag hittade på en klasskamrats blogg och kände att detta vill jag testa. Jag tog mig även i kragen och la in bilder från kameran, så bilder på mina bakverk bjuder jag på!

Till alhgrensbilarfluffet använde jag:
3dl vipsgrädde
ca 100gr alhgrensbilar
röd karamellfärg
Värme upp grädden och bilarna på låg temperatur tills bilarna hade smält, sedan la jag blandningen i kylskåpet i ca sex timmar. När det var klart blandade jag i färgen och sedan spritsade jag det på muffinsarna och la på några bilar på. Efter det var det fika dags!
Idag ska jag och mamma till panduro hobby och lagerhaus, shopping :) Imorgon kommer det bli en kreativdag om vi inte får otur med vädret. För då får man väl städa sovrummet istället.

























Inga kommentarer: