torsdag 17 september 2009

Då har ännu en dag gått och det börjar närma sig helg :)
Har kännt mig väldigt flitig idag även om tröttheten har funnits där hela tiden. Men det kanske inte är så konstigt att det finns där, eftersom jag jobbade på två jobb igår och tillsammans fick jag ihop 15 timmars arbete.
På förmiddagen befann jag mig i min hemby Anderslöv och arbetade på dagis, där fanns ändå den coolaste killen, han var inte mer än fyra-fem år och han var klädd i ett på arbetsbyxor, med reflexer och allt. Å på hans tröja stod det PAPPAS LÄRLING; hur sött va inte det!
Sedan på kvällen var jag och serverade lite på Dannegården, tillsammans hade vi 20 ätande. Var inte hemma förrän lite över tolv och direkt när jag lade mig i sängen somande jag som en stock.

Vaknade gjorde jag av Andreas klocka som började ringa lite i åtta, snoozade gjorde vi båda två och kom inte upp förrän närmare halv nio. Andreas fick köra och uträtta lite ärenden innan han skulle hem och göra lite pappersarbete. Jag tog mig ett par mackor och satte mig i sängen för att surfa lite. Kvart i tio va jag hos Sandra, där Lisa också var. Vi gjorde det sista till åran redovisning som vi skulle ha idag. Lite i elva startade vi bilen på Kapellgatan och körde mot Malmö och skolan. Vi satt där i sal c232 i en timme och en kvart, vi var sammanlagt åtta personer inkl. läraren. Vi redovisade vårt arbete som handlade om svenskundervisningen. Gick hur bra som helst och läraren verkade tycka om både redovisningen och arbetet som vi hade skrivit ( examinationsuppgift 1) Hoppas nu bara att vi får godkänt, så vi kan lägga undan den uppgiften och koncentrera oss på de andra två.
Efter redovisningen körde vi mot Trelleborg igen och jag hoppade av nere i stan, jag gick in till Telenor och fick min nya mobiltelefon, Samsung GT-S5600 Tounch. Sedan köpte jag mig en baguette fårn Gilli Vanilli och sedan vandrade jag hem. Där startade jag min mobil och lekte lite med den. Sedan somnade jag till en stund på soffan, tröttheten kom och nu är det borta :)

Snart ska jag vandra ner och inhandla lite grönsaker till kvällens middag och sedan ska jag på middagsdejt till Sandra. Båda var ensamma ikväll och hur roligt är det att sitta själv och laga mat till sig själv? Inte speciellt skoj faktiskt. Så vi bestämde oss för att äta tillsammans och det blir korv Stroganoff med lissss!
Å kvällen kommer att vara sååå himla lugn, jag ska inte göra något ansträngande alls. Det ändå jag känner att jag måste göra är att rensa bort lite saker från mitt TV-bord plus att lägga in den rena tvätten i gardroben. Sen ska jag minsann inte göra mycket mer.

Ni där ute får ha de så trevligt i afton (för det ska jag ha)!

Inga kommentarer: