onsdag 2 september 2009

Idag har skolan börjat för min del. När jag vaknade imorse tänkte jag Gud så skoj att börja skolan igen, en kurs med mjukstart och lite att göra. Nu när jag sitter här hemma känner jag bara, GE mig min utbildning så jag kan söka jobb, få ett fast jobb med fast lön! Jag vill tjäna pengar!!
Det är nog det som gör det så tung efter ett långt sommarlov som har innehållt jobb och pengar. För när man kommer tillbaka till skolan är det inte många kronor man har över varje månad på kontot. Känns det i alla fall.
För jag tror nog att många som läser denna blogg, känner mig så väl att dom vet att jag jobbar asset av mig och har pengar. Men det känns fattigt att gå i skolan, det måste ni ändå hålla med mig om.

I alla fall i dag började jag min nästsista sidoämneskurs som är Svenska, barns tidiga läsning och skrivning, det visade sig snabbt att här ska vi inte va lata och ligga på soffan för att läsa en liten bok, utan är ska vi skriva och lämna in den första examinationsuppiften den 15 september som ska innehålla fältstudier och analys av en svenskundervisning i årkurs 1, 2 eller 3.

Under tiden vi satt där och läraren bara matade in information i våra drögstartade hjärnor ( men vad kan man mer begära efter tre månaders sommarlov?) och när hon kom till schemat, fick jag en klump i magen och tänkte för mig själv: fan ta er om ni har ändrat schemat! Jag ska ju till London och är riktigt skraj att de ska lägga in en nödvändig uppgift eller kanske en förläsning torsdagen eller fredagen då jag inte är i Sweden. Men än så länge ser det ljust ut och vi har bara en föreläsning på förmiddagen på onsdagen (som tur är, så flyger vi inte förrän på eftermiddagen).

Nä, nu ska jag inte babbla mer om skolan och shit like that utan jag ska släppa datorn, lägga mig ner och börja läsa en bok som jag fick i posten i dag. Sedan ska jag bege mig till Smygehus Havsbad och arbeta denna kväll.
Ha en skojsig onsdags eftermiddag/kväll!

Inga kommentarer: