torsdag 3 september 2009

Såå nu har jag lugnat ner mig lite efter gårdagens inlägg och dag. Det blev bättre av att jobba på kvällen och sedan efter dagens föreläsning könde jag hur axlarna som var spända bara sjönk ner i normalt läge igen.
Så kändes det inte när vi hade satt oss ner vid borden innan lektionen hade börjat och när läraren där framme började med att : " ja, jag har pratat med den andra kursledaren om den första examinationen". Då kände jag klumpen i magen igen och jag tänkte aaanej nu ska ni väl inte lägga på ytterligare saker man ska göra. Men så var inte fallet. Utan hon sa att vi inte skulle bry oss så mycket om instruktionerna och att vi i paren inte skulle till varsitt ställe och kolla på svensklektionen, utan vi skulle vara på samma plats vid samma tillfälle. Då kände jag att klumpen i magen förminskades radikalt.
Jag, Sandra och Lisa som då ska göra denna uppgift tillsammans kommer förmodligen åka till Atown för att se hur en lärare i årkurs ett har lagt upp sin lektion i svenska.

Vi va bra i skolan mellan 12 och 14, rätt så skönt. För man blir rätt så tung i huvudet bara efter dessa två timmar. Jag kom hem lite i tre tog mig i kragen och gjorde mig tre mackor och satte mig här och nördar mig. Om en halvtimme (ungefär) kommer Bella att hämta mig och då ska vi köra till Smygehamn för att arbeta denna afton på Smygehus Havsbad. Detta är sista kvällen denna vecka som jag ska arbeta och imorgon väntar stängning på Espresso House och slutar halv åtta. Vad som händer efter det, vet jag inte än. Kanske blir det bio, kanske blir det film eller så blir det inte ett skit. För just nu känner jag att jag är väldigt trött i min små ögon som bara blir mindre och mindre. Fy, nu känns det nästan att jag somnar bara för att jag skriver så här. Men det får jag minsann inte göra, för jag ska ju jobba.
På lördag är Lina fri och hon har inget inplanerat mer än att jag ska läsa lite hur Malmgrens bok; Svenskundervisning, eftersom den ska vara grunden till vårt arbete i skolan. Annars är det inte mycket mer jag ska göra och det är hur skönt som helst!
Vi får se om hjärtat mitt är fri, för då röstar jag på MYSDAG! För det känns som en evighets sen vi hade en heldag tillsammans. Men så blir det när bägge arbetar mycket!

Nu ska jag dra på mig ett på arbetsbyxor och sedan invänta Bella Gano som snart hämtar mig.


Varför kan man inte lägga in bilder? Det blir bara en massa tecken? Kan någon förklara detta för mig!?

Inga kommentarer: