tisdag 22 september 2009

Tisdag, en dag som jag har gjort mycket på och mer kommer jag att göra :)
Vaknade vid halv nio i Simlinge City, gick ner och åt lite frukost. En onyttig sådan, det blev så mycket som tre mackor med Nutella på. Sen körde jag mot Trelleborg och lägeheten, där var jag vid tio tiden och började då med att städa. Damma, dammsög, diska upp allt i diskhon och sedan moppade jag golven. Jag läste lite kurslitteratur - Det gränslösa klassrummet (måste nog fortsätta läsa efter jag har skrivit färdigt detta inlägg). Det blev lite vila och sedan gick jag ner till centrum, tog ut lite pengar och växlade detta till engelska pund och sedan gick jag till ica och handla det nödvändigaste, efter det blev det lunch på Espresso House. Det böev grillad ost & skinka m senapdressing :P och en cola till det.
När jag hade ätit upp och sagt hejdå till Sussie gick jag mot Kapellgatan och väl hemma började jag baka lite muffins, mamma och pappa skulle ju komma på fika, så det blev lite äpple&kanel muffins, mums! Å samtidigt som dom stod i ugn så började jag fixa lite med musiken som ska med till London. Laddat ipoden och kameran och börjat packa min väska.
Vid tre tiden kom mamma&pappa då blev det fika med muffins och kaffe. En massa snack om allt och ingenting.
Nu lite över fyra så körde dom och jag satte mig här. Väntar på att Nilla ska ringa mig och sedan ska man möta upp henne vid Grand vid halv sju för att hämta lite papper där det står lite om vad man ska göra när man är i London.
Nu kanske ni undrar varför jag pratar om London, jo det ska jag berätta för er och det är så att jag och Nilla ska åka till London i morgon och ska vara där till på söndag. Där vi ska utforska London City och Emma har hjälpt oss med att skriva upp två A4 sidor på saker som hon tycker vi ska göra när vi är där.

På tal om något helt annat:
Om sisådär 3,5 timme kommer jag att befinna mig på jobb i Smyge och kommer vara där till typ tolv, sen blir det att köra till älsklingen och nanna med honom.

Imorgon blir det skola mellan tio och tolv sen ska jag möta upp Nilla på Centralen, sen börjar vårat trip till England och huvudstaden London.

Nä, nu ska jag inte sitta här och babbla, måste läsa och packa färdigt till halv sju då jag ska träffa Nilla. Ha det så bra alla NI där ute!

Inga kommentarer: