måndag 14 september 2009

Måndag igen och en ny vecka har börjat väldigt lugnt.
Idag har jag varit hos Sandra och skrivit klart vårat examinationsuppgift nummer 1. Var där redan halv tio och i början gick det lite segt, men när det väl kom igång gick det som ett rinnande vatten.

Helgen som gick var det full rulle och i går kväll va jag helt matt i kroppen. Ifredags började dagen klockan nio på Dannegården, där serverade jag lunch till sju stycken. Arbetspasset avslutades klockan tre och jag cyklade hem till lägenheten. Jag tog mig en snabbdusch och sedan väntade jag på att älsklingen skulle komma och hämta mig. Lite över fyra kom han och vi körde mot Ikea, där började vi med en fika med kanelbulle och kaffe. Sedan var vi redo för en runda på Ikea!
Vi hittade en del saker, tex ett matbrod med underbart fina stolar. Blev helt kär i dom, men det blev inte detta möblemang utan vi hittade ett köksbord som nu står i Andreas kök. Jag hittade min spegel och när jag skulle ta det i tag-själv-lagret var den slut, typiskt!
När vi var betalda och hämtat köksbordet, körde vi mot Trelleborg. Vi hade beställt bord på A9, så vi gick dit där och åt varsin fläskfile med pommes och beasås, mums!
Det blev en snabbmiddag och sedan gick vi inom lägenheten för att jag skulle hämta lite kläder plus att vi skulle välja en film och sedan tog vi varsin bil ut till Simlinge. När vi var hemma, kollade vi inte på film utan satte ihop köksbordet och sedan gick vi å lade oss.
På lördagen ringde klockan lite i sju och jag skulle upp för att arbeta på Smyge i receptionen. Det var en lång dag, med lite att göra. Men när klockan slog 18.00, var det tid för att stänga receptionen och jag körde mot Simlinge. Där stressade jag som attans, fö att jag skulle till Gylle där Alexander skulle ha sin 25 års fest. Jag trodde att jag skulle komma väldigt mycket försent men när jag kom hade de inte gått in och satt sig. När vi väl kom in och satte oss vid bordet var klockan kvart över sju (bjudningen var kl. sex) fick vi tre rätters middag, räkmacka - kyckling och pastasallad - kaka och kaffe!
Mycket gott alltihopa och vi var klara med halt vid tolv tiden. Å efter det blev det dans!
Vi var där ifrån vid halv två och i sängen va vi vid två

Igår söndag steg vi upp lite i elva för att jag skulle köra in till Trelleborg för att sedan vidare till Heleneholm IP för att spela match mot Barrikaden, där vi hade övertaget hela matchen, men tyvärr fick dom in ett skitmål och vann matchen med 1-0. Besvikna var vi nog allihopa. Men vi tar nya tag och på måndag spelas nästa match som är mot Svedala. En veckomatch och det passa FC Trelleborg damlag helt utmärkt!

Nu ska jag lägga mig i från datorn och kolla lite på unga mödrar och sedan är det dags för träning. Efter det kör jag hem till älsklingen min och mysa!

Inga kommentarer: