fredag 13 november 2009

Då var det helg igen och denna helgen började med att spela cup i Uppåkra.
Vi samlades klockan fem och sedan bar det iväg. Kom fram lite över sex och kvart i sju var det dags för våran första match som var mot Skabersjö. Det har inte gått många minuter innan Freddie gjorde mål och sedan trodde i alla fall jag att vi hade tagit tre poäng, men tyvärr fick de inte ett mål och matchen slutade 1-1.
Kvart i åtta var det dags för match nummer två och den här gången spelade vi mot Åkarp. Tvärr fick vi inte in något mål och sedan fick Åkarp, straff när det var typ några sekunder kvar. Straffläggaren träffade målet och matchen slutar. Lite surt att förlora matchen när vi spelade bra och att de fick en onödig straff. Men men livet går vidare och halv nio var det dags för sista gruppmatchen. Matchen var mot Uppåkra som gjorde mål rätt så tidigt in i matchen och som sedan gjorde ett till. Malin som stod imål räddade bollen och skadade handleden. Vet inte riktigt hur illa det var men jag fick hoppa in i målen och tyvärr släppte jag in två mål, så matchen slutade 0-4.
Då var det bara att packa ihop sig, ta en dusch och sedan sätta oss i bilarna för att köra hem. Kom hem och sedan körde jag direkt till hjärtat och nu sitter man här i sin ensamhet och väntar på att han ska kommer hem.

Har inte träffat honom på två dagar. Därför att jag har varit i Skrylleskogen tillsammans med min No klass. Där har vi gått igenom lite och fått tittat på kryp i vatten och på "bladtjuvarna". Har varit mycket lärorika dagar inklusive lite lek. Men usch vad det var kallt. Hade på mig hur mycket som helst, men ändå frös jag. Fryser gör jag fortfarande efter två varma duschar.
Något mer som jag är, det är trött. Igår somnade jag som en stock kl. halv tio och sov till halv åtta. Men ändå är jag riktigt trött, det tar på en när man är ute i skogen.

Imorgon ska jag först till mina päron och tvätta lite, alla mina kläder luktar ju eldrök, då vi gjorde upp en lägereld i gårkväll. Sedan ska jag jobba på Smyge, där jag börjar fyra. Ska vara där över maten och sedan blir det hem och ta det lugnt. Jag skulle egentligen jobba på söndag med, fast på Dannegården. Men det blev inställt denna helgen med. Men något som är inplanerat på söndagen är träning på Anderslövs IP och sedan blir det middag hos Andreas päron. Sen var det måndag igen och en ny vecka. Jag är dock fri måndag och tisdag eftersom halva klassen är ute i Skrylle under dessa dagar.

Nä, nu ska jag gå och göra mig iordning för sängen =) Natti natti på er alla glada där ute!

Inga kommentarer: