torsdag 17 december 2009

DÅ var det torsdag och jag har "jullov" från skolan, den slutade jag igår efter att ha haft tenta i NO. Jag hade gått upp i tid och tog en tidigare buss för att inte missa tentan. Väl inne i salen där tentan skulle skrivas så skrev jag så att pennan glödde, jag hoppas att det gick bra. Jag satt där i tre timmar och sedan gick jag och tre andra från min klass till Grafiti och tog oss en bakad potatis.
Igår kväll blev det en lugn kväll tillsammans med hjärtat mitt. Det blev kycklingfile till middag och sedan blev det 2 1/2 men och därefter var det lyxfällan och kvällen avslutades med filmen the perfect men.
Under hela kvällen så snöade det, mys på det! Men det resulterade också att hjärtat bleb inringd för att skotta, vi hade precis gått och lagt oss så fick han stiga upp igen. Så jag fick sova ensam inatt, kändes tomt. Nu är han snart hemma igen och då blir det frukost och sen blir det iväg för att klippa mig.
Jag hade inte tänkt mig att göra så mycket idag mer än att klippa mig och sedan gå på middag med Smygepersonalen. Men jag ska köra inom Tegelberga för att prata lite om ett sommarjobb, hmm, det lätt lite konstigt att prata om sommaren, nu när det är helt vitt på marken och julafton är på ingång. Men man måste vara ute i god tid.
Ikväll blir det middag med Smyge på Idala gård. Kommer säkert att bli hur trevligt som helst.
Imorgon blir det jobb på Dannegården och där börjar jag inte förrän 16.00, kan blir en sen afton. Sen på lördag blir det jobb på Smyge. SEN HAR JAG JULLOV PÅ RITKIGT!
För söndag blev jag ledig och sen har jag bara småtider i Smygereceptionen.
Det som ska göras innan jul är:
- julbaka
- inhandla de sista julklapparna
- Packa in alla klapparna
- julstäda min lägenhet
Efter det ska jag också hinna
- hitta en nyårsklänning
- fylla år
- jobba lite smått
- göra uppgiften till skolan

Annars ska jag bara ta det lugnt, njuta av ledigheten och kanske ta med mina kusiner ut och åka pulka en dag (om snön ligger kvar vill säga).

Nä nu ska jag inte babbla mer, ha de så bra!

Inga kommentarer: