lördag 19 december 2009

Sitter och varvar ner här i soffan på Kapellgatan. Jag har varit och arbetat på Dannegården i afton, där D har haft sin årliga julfest. Några kända ansikten var där allt.
Men dagen började med att jag hade ställt klockan på halv nio och när den började ringa, tryckte jag på snooze. Men jag snozzade inte mer än sisådär fem minuter för mobilen kom till att ringa. Det var min älskade som frågade om jag kunde hämta honom i Malmö där han hade skottat. Visst tänkte jag och gjorde mig iordning och sedan satte man sig ibilen och började köra. Det tog lite längre tid än vad det brukar göra tanke på all snö som hade lagt sig så fint på marken.
Jag kom dit, hämtade honom och sedan körde vi hem igen. Väl hemma igen satte jag mig och åt lite frukost. Sedan blev det bara det lilla lugna framför tv:n tillsammans med den bästa =)
Vid halv tre tiden körde jag till Trelleborg och lägenheten. Närmare halv fyra gjorde man sig iordning för aftonens jobb. Jag började fyra och klockan sex kom gästerna. Mycket trevligt.
Tolv stängde vi och en halvtimme senare var jag hemma i soffan.
Imorgon är det sista "långa" passet jobb innan jul. Då blir det på Smyge man ska arbeta på, där det är lite fest på gång. Den festen slutar kring sex så det blir en fri lördags kväll (den första på fyra veckor).
Sen är man minsann fri HELA söndagen, då blir det lite julbak, det blir pepparkakor och lussebullar. Har inte hunnit med att baka innan, så det blir när man väl är ledig.
Sen är det minsann ny vecka och nära till julafton.

Nu skulle jag vilja tacka alla på Smyge för en väldigt trevlig afton i går (torsdag), då vi var på Idala gård och åt en god middag tillsammans. Tack för detta året alla mina kollegor och till nästa år tar vi nya tag =)
Jag fotade lite och jag hoppas på att få lite bilder av Emelie också som jag kan lägga ut här på my blogg.

Nu ska jag gå och lägga mig, för jag ska ju snart upp igen.
Natti natti.

Inga kommentarer: