lördag 12 december 2009

Klockan är exakt tjugo i tolv, när jag skriver denna rad.
Sitter i Vallby- city och väntar på moster som ska komma hem efter ha hämtat min lillekusin. Han har fått vara hos en kompis i kväll eftersom min stora kusin har haft Lussevaka-fest. Har varit full rulle sedan dom kom hit vid sex tiden till nu vid elva då kalaset avslutades.
Annars i dag? Jo, jag har arbetat på Dannegården, har haft frukost och sedan blev det städning och fix. Slutade klockan tre och då körde jag inom lägenheten för att hämta något att ha på mig i kväll, sen fick man tanka bilen. Efter det bar det av till älsklingen, där vi fikade och tog det allmänt lugnt. Vid halv sex så körde jag honom till Hans, där det skulle vara förfest till Törringe och sedan fortsatte jag min färd till Vallby och gården.

I går var det sista julbordet på Smyge och vi hade en hel del att göra. Jag har nog aldrig blandat så många drinkar på en kväll som jag gjorde i går. Å skoj var det. Slutade vid elva -halv tolv tiden och då körde jag till Simlinge och nannade gott i sängen. Det var dock inte lika skönt att klockan ringde halv sex i morse. Som den kommer att göra i morgon med.

För i morgon blir det Dannegården och jag har frukost och slutar klockan tre. Då blir det mys för hela slanten! Något gott att äta och kanske en film, underbart. Sen är denna helgen också över och på måndag är det skola. Sista tillfället innan tentan på onsdag. Så det blir en massa plugg nu måndag och tisdag. Sen har Lina Göransson, jullov från skolan. Jag har fyra arbetspass plus en julmiddag med Smyge också innan mitt riktiga jullov börjar. Så den 21 december börjar mitt lov och det börjar med julfest med Dannegården/Duxiana.
På jullovet kommer jag att få plugga lite, då vi har en planeringuppgift som skall göras, viktigt uppgift eftersom den är examinerande. Sen blir det julklappsshopping, har två- tre kvar att inhandla. Sen blir det Kinamat, julafton, födelsedag, nyår och lite jobb.

Denna veckan som kommer ser dock ut så här:
Måndag: Skola 10-12, sen blir det plugg till tusen
Tisdag: Plugg på dagen, jobb på kvällen.
Onsdag: Tenta 9-15, sen blir det lugnt.
Torsdag: Klippning
Fredag: Jobb 16-
Lördag: Smyge jobb till ca 18
Söndag: Jobb? Har inte riktigt klart för mig om jag har ett pass där eller hur det är sagt. Får ta det med C i veckan.

Sen har jag JULLOV!!

Nu ska jag prata lite med moster som just kom hem och sedan blir det att köra hem och nanna kudden.
Go natt!

Inga kommentarer: