söndag 27 december 2009

Då var det tre dagar sen julafton var och det är bara några timmar tills min födelsedag anländer.
Jag tänkte skriva lite om de dagar som har gått.
Jag börjar med den 23 december, jag var och jobbade mellan 13-16 på Smyge. Där jag skulle checka in lite folk, men det var bara en som checkade in. Sedan körde jag hem till älsklingen och gjorde mig i ordning inför aftonen. Klockan blev lite i sex och vi körde till Anderslöv och Spelmansgränd. Där var fam. Strand minus Anna och Eric (då kom med maten lite senare) och plus Tony. Vi beställde vår Kinamat och Anna och Eric kom med det ungefär en halv timme senare. Vi åt och snackade en massa. Vid halv elva gick fam Strand hem, jag och Andreas satt ner en stund till innan vi körde hem och nannade.
Det blev torsdag och den 24 december, årets julafton hade kommit. Jag gjorde mig iordning och vid halv tolv befann jag mig och pappa och vi gick mot kyrkan. Riktigt mysig vill jag säga. Hade varit orolig att inte KG skulle ha hand om akten. Men när jag satte mig ner såg jag honom sittandes i sin rullskol. Då visste jag att detta var en bra början på julafton. En timme senare var det över, träffade Fam. Strand utanför och önskade varandra en god jul sen gick vi hem till Spelmansgränd. Vi satte oss i soffan och tittade lite på Batman, men när klockan närmade sig halv tre packade vi bilen och körde mott Gården i Vallby. Mormor och morfar hade kommit före oss, medan de andra inte kom förrän Kalle Anka hade börjat. Det var jag, pappa, Hugo och Matilda som kollade på Kalle. Julbordet kom inte fram till förrän vid fem. åt en massa och sedan blev det dags för tomten som kom klockan sju. En massa paket skulle delas ut, men vi hade en duktig tomte så han fixade de galant.
Jag fick så mycket som en köksmaskin (en som liknade kitchen aid), våffeljärn, pengar, presentkort på gina och MQ, strumpor, tröja bla men jag fick också ett något kärt av älsklingen=) Klockan hann bli tio innan jag körde hem mot simlinge. Älsklingen kom vid tolv. Vi somnade direkt och vaknade vid halv tolv fredagen den 25december. Vi var en runda hos hans päron och skulle fixa digitalfotoram som dom fick av oss. Sen var det dags att göra sig iordning igen, kl fem skulle vi vara hemma hos mormor och morfar. Där blev det hälleflundra och efterrätt. Sen körde vi mot Anna och Eric där det var förfest inför kristall. En mycket trevlig afton och vi var hemma i lägenheten vid halv tre.
Vaknade elva dagen efter, vi gick till centrum och åt frukost och kollade lite i affärer. Andreas köpte en skjorta och slips inför nyår och jag kom hem tomhänt. Gick till högalid och hämtade bilen och sedan körde vi till Simlinge. Det blev en riktigt lugn kväll som bestod av film och pizza. Somnade vid elva och jag gick upp åtta i morse. För det var dags för jobb klockan nio på Smyge, där var jag till tolv sedan körde jag hem. Började titta på film, men sedan körde jag hem till päronen. De bjöd på soppa när jag kom och sedan blev det snitchzel i kväll. Nu är jag hemma och väntar på älsklingen ska komma hem, då blir det mys.
Imorgon blir det födelsedag, med middag hos mamma och pappa.
Nu ska jag sätta ner datorn och titta på TV4 filmen. Ha en bra afton.

5 kommentarer:

Caroline sa...

Vaad för kärt fick du av Laarsson?
Hälsa honom så gott förresten =)

Lina sa...

Jag fick en ask av honom där det stod, det kanske inte är en så stor sak men jag hoppas att det betyder dessto mer. Å när jag öppnade den låg där nyckel till huset (där han bor) och sen stod det - för när du vill och känner dig redo så är du välkommen att flytta in hos mig. Så vi håller på att göra vid det sista rummet sen flyttar jag in här i simlinge=) Sen fick jag en fin tröja med. Har du haft en mysig jul?

Caroline sa...

OJ DÅ =). Gud så roligt! Grattis får man ju säga då!! Så roligt att inreda tillsammans =). Ja, den har vatt super duper mysig. själv då?

Lina sa...

Ja, det kommer att bli skoj. nu ska vi bara få klart i den sista rummet innan jag flyttar in mitt och säger upp lägenheten. Ja, den var riktigt mysig, min moster var hemma från irland så det var roligt. Fick du många paket av tomten?

Caroline sa...

Okej, =). Så spännande! Vart bor han nu i simlinge? Familjegården eller? Ja, då kan jag tro att de var mysigt! Ja, nåra fick man =). Hade inte önskat mig så mycke, sa att dom kunde ge Noah de istället =). Fick du många klappisar?
Händer idag då? (nyår)