onsdag 27 januari 2010

Vilket väder sade Erik Läder.
Det snöar och blåser, det blåser och snöar! Tur man är inne och gömmer sig under filten. Nackdelen är att älsklingen är ute och kör snö, så han lär inte dyka upp inom det närmsta.
Annars i dag har man varit i skolan under två och en halv timme. Hade en föreläsning om uppdraget mellan barnen, som handlade mest om 10-12 åringar plus då uppdraget vi har som lärare. Efter det satte vi oss på våning två och började lite på diskussionsfrågorna till morgondagens basgruppsmöte. Sedan körde vi hem mot Trelleborg.
Vid halv två tiden var jag hemma i Simlinge och placerade jag mig i soffan och tog en paus från skolarbetet. Så efter jag har skrivit dessa meningar måste jag ta mig i kragen och läsa lite ut läraren av i morgon och även om barnkonventionen.
Tänkte även göra lite varm choklad med grädde till mig själv, men vi hade tyvärr ingen grädde hemma. Så det får bli en slät kopp varmchoklad. Till kvällen tänkte jag laga lite middag och då blir det kassler i någon form av gryta och ill det blir det ris. Funderar starkt på att baka något till aftonen. Men vet inte riktigt om det blir eller vad det kommer att bakas.
Annars i denna veckan har jag inte gjort så jätte mycket:
I måndags tog jag lite saker från lägenheten hit, va i Trellestad med mamma och sedan på kvällen blev det mys med hjärtat.
Tisdagen började med mentorsträff klockan 9.15 och det varade till 11.00. Pratade lite om våra mål som ska skrivas till VFT:n första vecka som är vecka 7. Sen gick vi igenom VFT-veckor (v.7,9-10) plus att vi ska ha fem fältdagar. Efter det var vi klara och vi gick hem. Hemma läste jag lite och sedan körde jag till päronen där jag hade läxläsning med A i ungefär en timme. Körde hem igen och klädde om till träningskläder. Sedan blev det konditionsträning i parken, själv är jag riktigt nöjd med min träningsinsats =)
Imorgon, torsdag är det skola och den börjar 10.15 med en föreläsning om barnkonventionen som varar till 12.00, sedan är det lunch och 13.15 är det dags för basgruppsmöte2 och dagen slutar 15.00. Sen är det hem och laga middag, helst hämta väska hos päronen och sedan vid 20.00 blir det träning.
På fredag åker jag och älsklingen till Stockholm och kommer att vara där till söndagen.
Sen börjar en ny vecka med en massa saker som måste tas tag i. Men nu ska jag tända upp lite i huset och börja läsa!

Inga kommentarer: