onsdag 24 februari 2010

Där mitt huvud sitter, känns just nu som om det sitter en tung bowlingklot istället.
Dagen började tidigt med att hämta Andreas i Trelleborg vid kvart över sju, då han hade lämnat lastbilen på verkstad och skulle hem om för att hämta grävaren som också skulle in på verkstad.
När jag kom hem, kände jag mig pigg så jag bestämde mig för att stanna uppe. Jag kollade rundor på internet och samtidigt på Vakna med The Voice, idag var Olle Waller där och frågade på sexfrågor.
Efter en stund så gick jag upp i sängen för att fortsätta läsa boken "från kvalitet till meningskapade" som jag på började igår. Jag tycker boken är intressant och man får en del att tänka på när man läser den. I boken skriver dom mycket om Reggio Emilia och ju mer jag läser om det blir jag mer intresserad av arbetsformen. Tänker nog söka in till den kursen efter examen och sen ska jag hitta en till som verkar intressant så jag får mina sista poäng ( så att man blir utav en högrerang =) ).
Vid tolv tiden kände jag min mage längtade efter mat, så det blev en omelett med ost och skinka. Tog en kvart "lunchrast" och sedan fortsatte jag att läsa. Jag läste till två tiden då jag slocknade och sov tills tjugo i två, kände att jag var tuvngen att vila lite eftersom jag mådde som jag gjorde. Men vilan gjorde inte saken bättre, ska nog ta en pandodil å se om det hjälper.
Nu tänkte jag lägga ihop boken för i dag och börja läsa den boken som min femteklass ska ha läst ut till vecka 10. Kände mig lite utav ett fån förra veckan när de skulle svara på olika frågor om boken och jag inte visste alls vad den handlade om, så jag fick låna ett ex av "Mörka strömmar" skriven av Eve Bunting av min handledare så jag kunde läsa den och vara med i diskussionen.
Efter det så ska jag nog ta mig till Anderslöv och mina päron, ska höra om någon vill gå en runda med mig (behöver nog lite frisk luft). Sen blir det hem och laga mat och i afton blir det hemlagade köttbullar, sås och potatis.
När maten är lagad och uppäten blir det mys i soffan.

Ha det så bra så länge!

Inga kommentarer: