onsdag 10 februari 2010

Lill-lördag var det i dag!
Idag gick man upp vid åtta-tiden, körde mot Trelleborg vid nio. Hämtade upp Sandra och körde vidare till Malmö. Först på schemat stod det BASGRUPPSMÖTE 4. Vi träffade vår handledare och klass, vi pratade om litteratur, tentamen som vi har den 26 mars och sedan det individuella paper som skall skrivas.
Lite i tolv slutade vi den lektionen och tog lunch. För min del blev det baguette med tonfisk =) riktigt gott!
Vi åt upp rätt så snabbt och såg att vi hade rast i en timme till, så jag och Sandra gick upp till biblioteket och kollade runt, Sandra skulle ha lite böcker till VFT:n som börjar nästa vecka. Jag kollade också, men hittade inte riktigt det jag letade efter.
Kvart över ett började föreläsningen om den reviderade läroplanen för förskola, rätt så intressant.
Lite i tre slutade föreläsningen och även skoldagen. Gick ner till källaren och tog bilen och körde hem.
Jag lämnade Sandra på Kapellgatan och jag passade på att gå upp till lägenheten och fyllde bilen med backar och väskor. Sedan bar det hemåt, jag körde dock inom CityGross och köpte semlor till mig och Andreas =) Vid fem tiden var jag äntligen hemma och jag satte mig i soffan, kollade rundor på datorn och sedan slog jag igång tv:n. Sen kom hjärtat hem och vi började laga mat. Denna afton bjöd på kycklingfile som jag stekte, sedan blandade jag i purjolök, paprika och creme frache med soltorkadtomat och feta smak plus creme frache orginal. Till sist la jag i cocktail tomater, dessa ska bli lite mjukna innan röran är klar. Till detta hade vi spaghetti, mycket gott!
Nu sitter jag här och halvtittar på Vinterspelen på femman, en rätt så roligt program, mitt hjärta är där uppe och spika. Snart ska vi nog brygga kaffe och äta semla =P

Min resterande vecka kommer att se ut så här:
Torsdag: Fri från skolan, så det blir plugg. Läsläxning med A & på kvällen är det träning 20-21.30.
Fredag: Läsning och göra klar mina planeringar till VFT:n. Kvällen vet jag inte än.
Lördag: Match 14.00 i Svedala, kvällen blir fest - Törringe
Söndag: Lugn förmiddag, sen träning 19-20.30

Sen börjar VFT- veckorna!

Nu ska jag göra något vettigt! Ha det bäst!

Inga kommentarer: