måndag 22 februari 2010

måndagen den 22 februari!
Denna veckan har man "sportlov", så det SKA bli en vecka med mycket plugg och planering inför nästa veckas lektioner.
Sen blir det träning och lite jobb.

Helgen som har gått har varit lugn och skön.
Ifredags va vi ute och åt med mamma och pappa på Horizont, detta för att mamma hade fyllt år. Maten va riktigt god, efter det så körde vi till Anderslöv och drack kaffe och åt kaka. Kollade på skidor och sedan begav vi oss hemåt.
Ilördags skulle vi ha spelat match med det blev ändrat till söndagen, så jag började städa badrummet. Tog en liten paus och körde till Trelleborg och tränade lite och handlade på Maxi. Sen körde jag hem och fortsatte med badrummet, så nu är det skinande rent!
Under tiden jag höll på att städa, fixade hjärtat med hyllor och nere i källaren.
När klockan närmade sig halv sex insåg vi att vi hade lite brått eftersom vi skulle vara hos Sandra och Johan, halv sju. Så vi avslutade och sedan började vi göra oss i ordning. Vi hann och vi anlände till Kapellgatan lite i halv sju. Där blev vi bjudna på fondue (mycket gott!!), till det fick vi klyftpotatis, sallad och fyra olika såser =) . Efter maten satte vi oss framför tv:n för att se melodifestivalen, det var väl sisådär. Sedan började vi titta på en film som hette Förhandlaren med Samuel L Jackson, som jag tyckte var en bra film. I pauserna slog vi över ch tittade på längdsidorna =) Efter filmen och skidorna blev det lite curling innan vi begav oss hemåt. Kom hem lite över ett och då var det direkt i säng.
I söndags hade vi ställt klockan på halv åtta, Andreas telefon ringde precis då och han fick ut och skotta lit. Medan jag vände mig om och snoozade till halv tio. Gick upp och åt frukost. Titta lite på datorn och sen gjorde man sig iordning och körde in till Trelleborg. Va lite i lägenheten och sedan begav jag mig till samlingen på Ymorvallen. När vi hade gått igenom hur vi skulle spela i dagens match och klätt om oss så körde vi till Anderslöv och konstgräsplanen. När klockan slog ett, blåste domaren igång matchen, vi spelade mot Tomelilla och jag fick spela anfallare. Känner mig helt förvirrad på den platsen eftersom jag inte har spelat där på länge. Men men, det gick väl bra! Matchen slutade med en förlust med 2-0, så vi får ta nya tag till lördag så vi spelar mot Janstorp.
Efter matchen var jag en runda hos mamma och pappa och lämnade lite saker som har varit i lägenheten. När jag kom hem, tog jag mig en varmdusch var ju frysen efter ha spelat i 45 min och sedan stå och tittade på de sista 45. Å blöt om fötterna va jag med. Så det blev en lång dusch. Direkt efter började jag städa sovrummet, plockade undan alla kläder som låg på golvet och dammtorkade. Så det som jag nu ska göra är att dammsuga där. På kvällen blev det pizza och mys i soffan.
Idag har man inte gjort så mycket än, vi hade ställt klockan på halv åtta och sedan snoozade vi till nio. Nu har Andreas gett sig av för att skotta snö. Själv sitter jag här och degar, ska ta tag i mig själv och plugga lite.
Så nu ska jag gå och göra det jag måste göra, ha de gott!

Inga kommentarer: