tisdag 16 februari 2010

Fettis-tisdagen den 16/2=)
Men det har inte blivit en semla denna dag (eller vi fick något som skulle likna en semla i matsalen på VFT:n, det var en torr bulle med lite grädde på. INGEN MANDELMASSA!).
Ja, som sagt har jag varit på VFT i dag (va där även igår och kommer att vara där resten av veckan!) Jag är i en femte klass och jag trivs. Är lite nervös inför vecka nio, då jag ska ha lektioner i Geografi (Europa), NO (ska prata lite om luft) och sen ska jag ha lite svenska också. Kanske lite matematik också, men vi får se eftersom eleverna ska ha nationella prov i matematik nu efter lovet. Men jag tror det blir hur bra som helst =)
Mitt veckoschema har och kommer att se ut så här på VFT:
Måndag: 7.45-15.00
Tisdag: 7.45-16.15
Onsdag: 7.45-15-15
Torsdag: 7.45-15.15
Fredag: 7.45-13.30

Igår jobbade jag efter VFT, så jag har varit helt slö hela kvällen idag.

Min resterande vecka kommer se ut så här:
Onsdag: först VFT, sedan in till Trelle. Kanske träna på gymmet, visa min lägenhet.
Torsdag: VFT, läxläsning med A och sen träning.
Fredag: VFT, ut och äta med mina päron eftersom min mamma fyllde år igår.
Måste komma ihåg och köpa en liten födelsedagspresent till henne!
Helgen: blir lugn, på lördag blir det nog middag hemma hos Johan och Sandra, sen blir det match och träning.
Därefter kommer en vecka som vi är "fria" som kommer att innehålla en massa studerande och städande. Det jag har tänkt göra är att läsa kurslitteratur, skriva lektionsplaneringar, skriva berättelse om min europa-resa, läsa boken som klassen redan har börjat läsa. Plus att jag tänkte städa lite i lägenheten (hoppas på att få lämna den så fort som möjligt) och lägga in min säng och gardrob på blocket.se.
Sen hoppas jag hinna med och åka till Vellingeblomman, har pratat om att åka dit i snart två veckor, hoppas på att mamma eller min kusin följer med mig =)
Nä, nu ska jag sluta babbla och göra mig i ordning för sängen.
Natti natti på er alla

Inga kommentarer: