fredag 19 december 2008

Då var det den 19 decemeber och om man ska räkna dagar, så är det 5 dagar till julafton och 9 dagar till födelsedagen.
Idag var det sista dagen i skolan för detta året, men glöm att vi har jullov för de! Vi börjar skolan igen med mentorsmöte den 9 januari och då ska vi ha utvärderat våra mål. Sen den 12/1 ska vi lämna in vårt projektarbete, så under denna julen ska vi läsa ett ton böcker och skriva hela vårt projektarbete. Tufft.

Men det klara jag och Sandra galant.

Efter handledningen som tog en halvtimme så gick vi in till stadens centrum för att handla lite klappar, Sandra hittade de hon behövde och jag hittade mina klappar som man ska ha med sig till i morgon, då det är Espresso fest med julmat och klappleken :)

Nu skall jag gå och ta på mig ett par mjukisbyxor och pallra mig ut till min bil för att städa den och sen när mamma kommer hem blir det lite julbak. Det skall bakas pepparkakor (degen är köpt), lite saffransbullar av något slag och sen blir det att rulla Mozartkulor.

Ikväll vet man inte vad som kan hända, vi får helt enkelt se.

Återkommer säkert med lite bilder på våra fina bakverk.

Inga kommentarer: