onsdag 17 december 2008

Julfesten med Smygehus Havsbad!

Började med att vi träffades på Övre lite innan halv fem, där tog vi bussen till Limhamn.

Lotta hade packat en korg med öl, cider och coca. Mycket gott :)


Vi kom inte mer än ut från Trelleborg innan någon var kissig och ville stanna bussen. Inga namn nämda, men du var duktig Conny att du höll dig hela vägen till Limhamn. Jag och Carina kom med en rad förslag på hur man kunde kissa i farten, men ingen nappade på våra ideer.



Men väl framme sprang alla ut, antingen var man kissig eller rökesugen. Jag va ingenting av det så jag gick lugnt och försiktig ut, så att jag inte skulle snubbla över någonting.


När alla var klara med allt de skulle göra och alla hade tagit det man ville dricka, var det tid för tävling. Det stod en champangeflaska på spel och Lina var på topp. Ialla fall innan jag skulle slå den första putten på minigolfen. Det slutade inte jättebra för min del på denna deltävlngen, fick 39 slag, fast jag va inte ensam Anna hade också 39 slag.

Innan del tävling två fyllde vi på glasen och sen gick vi vidare för att bowla. Jag kan ju dock säga att jag själv var lite seg i starten och eftersom jag är väldigt sne av mig så fick jag stå väldigt konstigt för att få mitt klot dit jag ville. Men efter en stund fick jag in trixet och i denna del blev jag inte sist men jag vann inte iheller.

När alla var klara, var tanken att vi skulle skjuta lite luftgevär eller något liknande, men tyvärr hann vi inte detta. Så vi gick i samlad trupp mot restaurangen där vi skulle äta.

Cutty Sark tror jag detta matställe hette, efter ha sett alla äta förrätt va jag dödshungrig och när jag fick min huvudrätt kändes det som om jag bara tryckte i mig maten, men kunde inte hjälpa detta. Jag har inte kunnat äta lika mycket som innan eftersom det gör ju ont i min hals!

Sen fick man efterrätten som bestod av rabarberkompott och vaniljglass :) mums!
Blev en del snack och skratt. Jag kan ju medge att är inte lätt att inte skratta när Lina Göransson kommer igång :)
Ja, jag skrattar ofta åt mina egna skämt.

Klockan tio kom vår lilla buss och då var det tid att lämna in och åka hem. Mamma kom och hämtade mig, Lotta och Anders. När vi lämnade detta par i Fru Alstad bjöd jag inmig själv för att titta på deras nya och fina hus. Åååå det var väldigt fint !!

Sen var det bara att köra hem till A-town och hoppa isäng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar ju ha haft en sjukt ball kväll!! Jag vill med på julfest!

Lina sa...

de va skitskoj!! ska på julfest på lördag me :) fast då ska man dricka alkoholfritt för annars kommer inte jag hem.