tisdag 9 december 2008

Goder afton både herre och fru

Ännu en dag på VFT, min mentor kom och gick. Hon var väldigt positiv och tyckte att jag skulle satsa på förskola.
När hon kom halv tio, börjde jag med att ha samling. Gick igenom vilka barn som va där, sen tog vi fram ärtpåsarna. Dom gillar påsarna starkt. Men påsarna gjorde vi så att alla barn sa en kroppsdel och där la vi ärtpåsen. Sen tog jag med mig 5 barn och läste en flano-saga för dom. Sagan handlade om de tre bilarna Bruzzo, en ny variant av de tre bockarna Bruse.

Efter det gick barnen ut och jag och mentor satte oss och snackade.

Jag kom hem vid halv fem, helt slut i huvudet. Eller som M skulle ha sagt, jag hade ont i skallen. Vilade mig en stund och sedan skulle man till spinningen, näst sista gången som Nilla höll i det och sista gången i år som jag va där (nästa tisdag är ju Lina på julfest med Smygehus). När man kom hem blev det mat och sen äntligen hemma på tv:n. Nu sitter man här och filosoferar.


imorgon är det sista dagen man jobbar för Karin. Lite sorgligt, ska ha julbord på Trelleborgs församlingshem för ca.100pers.


- jag saknar dej här sidan om mig.
Vill känna din närhet.
Älskar dej över allt annat <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillade med ärtpåsarna som liten, men det var ju såklart roligast att kasta med dom på alla andra, mohaha! :)
Fortsätt nu kämpa med spinningen!

Lina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lina sa...

Men Martin, va du en liten buse när du var lite. Man får inte kasta saker på andra, de försöker jag lära mina barn.
Danke! jag hoppas att jag hålla igång hela julen, sen börjar ju fotbollen igen :)